FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Sunday, September 20, 2009

Salam Aidilfitri

Selamat Hari Raya Aidilfitri...

Mohon maaf andainya ada terkasar bahasa dan tersilap langkah.. Mohon ampun kiranya pernah sekali aku ter'mention' nama sesiapa di dalam blog ini tanpa kebenaran..ataupun ter'ambil' idea/hakcipta sesiapa untuk kepuasan diri aku..










Dipagi hari raya.. seperti biasa aku pergi ke rumah Tok (nenek) di Kepala Batas.. Tahun ini tak seperti tahun2 yang lepas... Tak tahu kenapa.. rasa lain sangat.. Mungkin penat sgt kot setelah 2 hari bertungkus lumus mengemas dan mengecat rumah..hihi. Manja tul!! apa nak buat.. aku je yang tinggal kat rumah tu selain Anas.. Dia memang asyik dengan dunia dia je. So, aku la yang terpaksa mengerah tenaga aku ni.. hurm! lumrah!


Seawal pagi raya.. aku tak sempat menunaikan solat sunat hari raya.. sebabnye, sampai je kt perkarangan masjid, orang dah penuh..sampai ke bahagian tangga masjid tu! [tu la.. sape suruh lambat lg..] hehe.. lambat bersebab ok.. Adik aku tersalah ambil baju la weii.. huhu. Aku terus lepak rumah tok. tolong makteh buat final touch kt rumah tok.. sangkut curtain yang x sempat dia nak sangkut tu.. hihi..sian! semalaman dia kemas rumah sorg2.. katanya pukul 5 pagi baru tidur.. sigh!


**So damn daddy-wannabe ok!

Next.. aku hidangkan lontong, nasi himpit, ketupat, rendang ayam, serunding daging/ikan untuk jamuan para tetamu.. Erm..bercakap pasal tetamu.. tahun ni memang letih tahap ayam la kan.. tetamu yang datang berpusu-pusu..lepas satu famili, datang lak lagi satu famili.. Serius penat! even dah pukul 6.30 petang pun tetamu tak stop2 datang.. pendek kata, laksa yang kitorg jadikan sebagi back-up in case tak cukup lontong and ketupat.. HABIS!!! haha.. even laksa tu pun kitorg kena re-stock 3 kali ok!.. pergh! Aku? seperti raya2 sebelum ini selain dari hidangkan makanan, tugas aku adalah di dapur.. basuh pinggan la apa lagi? Tapi this time around.. no more apron! huhu..


Sebut apron teringat lak kat baju raya.. Tahun ni takde baju raya yang special atau grand sangat coz tengah buat perbelanjaan berhemah.. huhu.. baju pun beli kain murah n upah menjahit pun murah aje.. hihi..tapi puas hati.. coz the kain is quite nice and bright plus the jahitan tersangat la kemas dan sangat berbaloi dengan upah jahit tu..huhu..tahun depan nak tempah kat orang yang sama jugak..

**Inilah cucu-cucu tok.. Kami semua 'wayar'..haha

Aku dok kat rumah tok ade la sampai pukul 9 malam.. Setelah pastikan semua telah dikemaskan.. abah ajak kitorg balik rumah kat Alor Setar lak.. Anas? tido rumah tok.. dia baby sitter tok..hehe.. sayanggg tok! Tapi satu benda terlupe.. Duit raya Tok!!! alahai.. esok la aku gi bagi..sian kat tok..jaga aku since kecik lagi.. tak terbalas budi dan kasih sayang yang tok curahkan pada kitorg..baik buruk kitorg dia tak pernah merungut.. selalu, kalau dah tahap degil sangat la kan..dia akan terus tegur kitorg... hurmm.. itulah kasih sayang seorang insan bergelar ibu kan..Suatu hari aku berharap aku pun akan jadi macam dia.. sayangi suami, anak-anak, dan jugak cucu-cucu..dan insyaAllah kalau dipanjang usia.. sempat melihat cicit-cicit aku jugak..

Ok la bloggers! aku nak layan FB lak.. huhu.. dah lama tak godek2 FB tu.. ape kabar la kawan2 ofis aku tuh.. Take care! daaa--


xoxo,

Absolute Biel

No comments: