FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Saturday, February 12, 2011

The Stitch Project

Sebenarnya ni bukan pertama kali aku buat stitch project. Masuk kali ni, dah kali ke 3 aku buat stitch project ni sendiri. 100% all by myself ok! takde minta2 tolong mesin jahit or orang lain... hihi.

So, just nak cuci mata korg... and kongsi pengalaman dan kreativiti. Kali ni melibatkan Maxi labuh (ala2 Jubah) warna shocking Pink. Mane nak dapat? aku beli jubah ni from www.ratushoppers.blogspot.com @ RM60 (add RM7 for postage). Meamng cantik... It's plain and sangat puas hati dgn labuh/panjang Maxi ni.

Maxi ni pada mulanya terpaksa di alter sebab agak labuh untuk ketinggian org mcm aku ni. so, aku lipat dalam 2 inci dan 100% jahit tangan.

Jom kita tengok rupa asal Maxi ni sebelum di jahit dan di buat make over ok!


Ok. Dah puas tengok kan? hehe... So, ade beberapa bahagian yang dibuat make-over. Among them, kat lengan baju, dan jugak kat bahagian dada. Simple je untuk orang yang amatur macam aku. Tapi Alhamdulillah, so far semua menjadi...

Jom kita tengok Maxi di atas setelah siap di make-over.. hihihi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Apa macam amoi? Manyak cantik ka? hahaha...

Sorry yek. Gambar tak terang sangat. Esok nak gi kenduri pakai Maxi ni. Will try to update you guys later ok! Maybe bile dah btol2 pakai baru nampak cantik! hehe..

Oh ya, one more thing, this maxi also comes together with shawl ok! and it's pink too... and also aku dah siap buatkan beading2 yang sedondon... and aku ade buka order/upah untuk jahit beading pd shawl ni @ RM10 only including the diamante! ;) ok kan? tpai kalau yang extreme punya pattern or design tu kena la extra charges ok! Til then, to be continued....

No comments: