FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Tuesday, February 22, 2011

Morning Sickness

Nama dia memang tak sesuai untuk penyakit 'buatan orang' yang menjadi2 bukan takat waktu pagi je ok! Tengahari, malam... bila2 pun boleh... Even masa tengah berhujah depan Yang Arif pun aku rasa cam nak contempt je and lari gi toilet... hihihi!

Setakat ni jupe je sape2 kat mane2, semua dah bertanya... "ade alahan tak?", "alahan teruk tak?" etc... Aku pun sebenarnya tak tahu nak cakap macam mana. So far, muntah2 sebab morning sickness takde la lg. Tapi dah start rasa mual, loya and hilang selera bila tengok nasi! NASI ok!!!... :P So, bolehkah itu semua di anggap morning sickness? aku tanya ni sebab takde experience on pregnancy. So, bile org tanya dah morning sickness ke blom, aku cakap je la takde! hahahahaa!

So far jugak, takde la aku rasa rimas bila terbau bau perfume suamiku yang semerbak itu ye. (Laki aku hantu perfume!)... So, selamat lagi la sayang oi... Kalau tak, U i halau keluar bilik. Wakaakaka!... Cuma, ade rase rimas dengan suara orang bising2 (ngade2!) and bila Hubby tak bagi perhatian aku macam nak cepat nangis. Serius ok! Nak nangis. :P

Tapi yang bestnye, makan buah memang 1 hari tu sampai 5 biji epal. Now, stok buah kat rumah aku memang banyak. dah macam dusun aku tengok! hihi. Other than that, aku cepat mual tengok nasi, tak kisah la nasi ayam ke, nasi himpit ke, nasi kosong ke...semua aku taknak! Tapi tadi aku kuatkan semangat je makan sbb dah lapar sgt... Tapi kalau makanan berasaskan sup, i.e: bihun sup. mee sup, laksa etc , semua aku nak bedal!

Minum susu pun mcm paksa rela, di tambah dengan acid folic and neurogain yang bau dia hanyir ikan... lalala! memang wa takleh tahan beb! yang bongoknye aku ni... bila dah pegang pil neurogain tu boleh la pulak aku pi ciu tangan aku yang bekas pegang tu tadi. memang la terus terbayang toilet bowl syg oiii! bongok ape ntah! adoiii!

Pastu lak, aku ni every an hour mesti rasa lapar yang teramat sangat sampai mengigil2 nak makan.. Lambat 5 minit je aku mesti rasa longlai. Tapi bila makanan ade depan mata takde la makan sangat pun. Tiap2 hari ade la aku bawak balik sisa makanan berbungkus yang tak habis di makan...hahaha! satu pembaziran! Aku salahkan bapak budak sebab besar sangat! kah3! Anak pun nak ikut jejak bapak, kaki melantak... :P

and.. yang paling penting untuk malam2 hariku, aku make sure tido aku pakai socks untuk hilangkan rasa sejuk di malam hari. Almaklumlah, tido pun beraircond. Pastu lak bapak budak tak reti bahasa, pasang kipas sekali maximum 5! haaaa... pepagi bangun jenuh sakit dada la... Pastu dia salahkan aku malas nak bangun tutup kipas! Adoi!! kang bangun tengah2 malam tersepak kaki dia yang besar tu sape yg susah?? Ok dah2 la tu Nab... Dah lari tajuk... hihihi!

No comments: