FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Monday, February 7, 2011

Casio Classic Digital Timer Watch

Kenapa tetibe tajuk entry ni pasal Casio? Ko kan suke branded stuff yang harga more than 5rat? (wah3...sedap je korg... aku still pakai brand apepun selagi mempunyai 'gaya, mutu, keunggulan..' hahahaaha!)

Ok sebenarnya nak cerita pasal demam sekarang ni in which ramai anak muda (well, aku termasuk lg.. :P) yang menggilan pakai jam tangan kaler gold. and believe it or not, i am one of them! ;)

Kenapa minat kaler gold? sebab vintage... Nampak sgt2 retro bile org pakai... and sangat sesuai utk ke mana2 je...

Dah lama mencari jam yang kaler gold. Punya la payah sgt nak berkenan di hati. yang ade pun byk tali kulit (taksuka sbb cepat lusuh. aku jenis pakai jam waktu tido!) sampai dah give up. tapi tu la, rezeki ade di mana2 kan.. Kebetulan masa gi Langkawi aritu, sementara nak tunggu bot sampai aku melegar2 dgn hubby kt jeti Kuah. Kebetulan hubby cari kedai jam untuk adjust tali Tissot dia tu... So, ternampak la this SA pakai jam kaler gold ni. Aku ni lak mmg mata terus jadi tajam kalau bab2 aksesori ni. Nampak je terus ringan mulut tanya dia berapa harga dan mana dia dapat?

Bila dia cakap je harga around RM138-RM158, terus la aku nak sambar! haha...gelojoh mmg tak fikir panjang dah ni.. Alhamdulillah, rezeki aku ade lagi 1 set 100% gold.. Jam exactly seperti di bawah ni ye...


Casio Classic Digital Timer Watch

£ 40.00 Casio's classic retro watch is now available in gold, features include 1/100 Sec Stopwatch, Daily Alarm, Auto Calendar and Water Resistant. Seen here in gold.

Technical Specification


Water Resistant

1/100 Sec Stopwatch

Electro-luminescent backlight

Auto-calendar

12/24 hour format

Daily alarm



Ok, trend pakai jam gold casio ni dimulakan oleh artis muda Malaysia la. Sape lagi kalau bukan Yuna dan Lisa Surihani. ;) Tapi actually, terpaut dengan jam Casio ni bile tengok si Lisa yang putih tu pakai jam ni la.. Yuna tu gue tak berapa kenan sangat. Tapi suara dia sedap ok! hehe...

So kawan2, enjoy la tengok dorg pakai jam Casio gold ni. Mane tau kot2 terpaut lak kan lepas baca entry ni... and by the way, aku dapat diskaun 20% masa beli Casio ni. aku just bayar RM126.00 Ok sangat2 kan?






No comments: