FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Tuesday, February 22, 2011

CraftsFrenzy - Menerima Tempahan Bunga Pahar (Bunga Dip, Bunga Stokin, Bunga Kristal etc)

Ok. Kali ni nak promote my aunty (not so aunty laa... when she's younger than me ;P and its not bout promoting he to guys out there. biar dia cari Jodoh sendiri...) Tapi title tetap aunty. Tiap2 Raya salam dengan dia kena cium tangan, kalau tak derhaka! wakakaka!

She was my maid-of-honor masa my majlis sanding in Kedah back in 2009. So, nak jadikan cerita. masa sibuk dok buat preparation for my majlis, memula ingatkan nak buat bunga pahar sendiri. Pastu, lepas buat lebih kurang 10 cucuk, aku give up! Sebab bukan tak menjadi. Tapi sebab tuntutan kerja yang melampau2. Nak2 lagi time tu aku kat Melaka. So, jauh dari keluarga aku dan juga keluarga mertua and takde orang lain nak tolong aku siapkan bunga pahar tu... Nak harapkan adik ipar? Harapannnn.... hehe

Last2 one day my sweet aunty ni ade pomot her hand-made crafts la.. So came across untuk order je dengan dia. Masa ni memang aku pujuk kaw2 la dgn dia.. minta dia buat 100 cucuk memula... dia mula2 mcm reluctant. Note that dia pun Aviation Trainee... So, dia pun ade tuntutan kerja dan kelas. So, pujuk py pujuk berjaya jugak la... At the very last minute takut tak cukup, aku tambah lagi 50 cucuk... Pening kepala mek ni. hahaha! Tapi masa ni disebabkan masa dah suntuk aku cakap la "Buat ja mana yang sempat. Just nak penuhkan pahar tu ja...Tapi kalau leh buat lebih bagus la sebab leh bagi kt orang lain...". So, dia pun cakap dia akan cuba buat 150 cucuk.

So, mesti korg nak tahu kan ape end product dia? perghhh! memang cantik habis la.. Ngam2 dengan kaler tema aku. Merah, Putih & Gold... So, pada yang bakal menjadi Raja Sehari, masih tercari2 orang nak buat bunga pahar dengan harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran, pada mak2 yang dok pening korek tabung nak dapatkan bunga Pahar Dip yang nowadays RM15 secucuk, lets mari cuci mata. Kalau berkenan, silalah melawat CraftsFrenzy... Order boleh dibuat dgn my aunty, Asmahan / HanHan.



Bunga Pahar Dip Tema Merah Putih



See the dais and both bunga pahar? Memang sesuaiiii kan??




PRICE?
Seperti di bawah. (Click to enlarge)


Berpatutan kan?
She even ambil orders for bunga tangan, bunga dulang, paperbag etc. ;)

No comments: