FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Thursday, December 30, 2010

Kenapa tak holiday di negara orang?



Untuk tajuk entry kali ni, senang je jawapan aku. ;)


Cuti tak panjang. Cuma 5 hari. Aku keje di KL (suami pn sama...), Keluarga mertua di KL... Tapi Mama Abah di Kedah. Most of the time, aku habiskan masa di KL. Jadi aku tak nampak, apa perlu aku ke luar negara. Nak2 lagi bila aku ni jenis yang cepat homesick. Dok melambai2 dr dalam kete ms nak keluar dr halaman rmh di Kedah untuk balik ke KL pun aku dah boleh sebak. Inikan pula kalau spend money on holiday tapi family lain takleh ikut. Lagi la aku sebak! hahaha...


Aku fikir, takpe la. aku muda lg. Mama Abah dah makin berusia. Lagi baik aku berbakti pada dorg sebelum dorg tutup mata. Yeah! aku tau, ajal maut di tangan Allah. Tapi aku taknak menyesal satu saat pun bila dorg takde nanti.


Lagipun, mama penah cakap. Dia tak brp kenan jalan2 luar negara. She prefers jalan2 dalam Malaysia je. Nak2 lg, tmpat dlm negara sendiri pun belom habis tour. ni kan pulak nak sibuk2 pergi negara org. Betol tak? Tapi kalau ade rezeki, semua orang boleh ikut, ape salahnye pergi luar kan?


Some more, aku ade tok (nenek) lg kat kampung. For which aku jarang2 dapat berbakti pd dia sejak keje kt KL ni. So, lebih baik aku balik tengok dia. Bak kata Mama, "jarang dok kira riang sendiri sgt.."


So, being Nabilah. Aku rasa all in all reason kenapa aku tak pergi holiday ke luar negara sebab aku cepat homesick! yeah! dan jugak kewangan keluarga aku yang kena saving lebih untuk benda2 lain... :)

No comments: