FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Tuesday, December 28, 2010

I missed Malacca badly...

Hello peeps...
Tak tahu kenapa pepagi ni rasa syahdu je...
Teringat masa mula2 dpt tahu nak kena pindah Melaka dlu. Pening kepala aku cari rumah sewa. walaupun aku bukan sorg2 kena pindah Melaka (there were 3 of us from AGC KL), still aku kena struggle untuk cari sendiri rumah sewa. Since semua orang macam ignored je aku kan... Even though aku started up a conversation pun still takde any offer from them. So, aku faham2 sendiri la.. semua orang nak buat haluan masing2...
Since the day aku moved in rumah Makcik Aishah (mak angkat while i was there) till the day aku moved out from her house, aku rasa tu la saat2 paling membanggakan diri aku. sebab aku leh hidup sendiri.. Aku takde nak fikir pasal orang lain.
Kadang2 sampai sekarang aku rasa nyesal moved out from her place. Just sebab nak senangkan orang yang cuma kekadang spt nak mengambil kesempatan ke atas aku. Aku moved out. Fikirkan sebab kesian orang muda tak tertanggung sorg2.. While makcik, it is her own house CASH! so, makcik tak payah nak pikir pasal nak bayar duit sewa rumah pada landlord. Aku akur. Walaupun berat rasa hati. Sayang sangat makcik sebab dia tak pernah anak tirikan aku walaupun aku ni bukan anak kandung dia. Kekadang tu dia melayan more than anak sendiri. Satu pagi, aku cramp perut, aku call makcik dari bilik, dia terus datang and sapu minyak angin pada perut aku. Siap bawa aku gi klinik (walaupun dia tak reti drive - sheila yg drive) tp dia ttp ikut aku. Make sure semua okay... :(
Up to the extent, aku kahwin, suami aku memang dia kenal before kahwin lagi... Dia tetap layan aku macam selalu... walaupun majlis aku dia tak dapat datang, tapi aku tak pernah nak rasa kecik hati.. Sebab aku tau, dia mesti dh banyak kali kecik hati dengan aku. teringat bulan puasa, dia cakap teringin nak berbuka dengan aku. Tapi aku tak datang2... Aku sibuk makan dengan kawan2..
Sekarang bila aku dah pindah KL, aku jarang2 contact dia... and deep in my heart, aku rindu sangat2 kat dia.. Ntah bile nak dapat pergi balik Melaka tu... :( All in all, aku rasa sepanjang kehidupan aku kat Melaka, orang2 yang betul2 amik berat pasal aku just makcik Aishah, and the rest housemate aku masa kat Taman Tasik Utama. Other than that, none of them kisah pasal aku.. Or even had a great news on their own pun... takde yang nak kongsi dengan aku. Semua aku kena tanya.. and I hate being the only person yang each n everytime nak kena tanya pasal dorg. Padahal they never care bout me. And for that reason, aku MENYESAL pindah keluar from Makcik's house. Makcik, Sheila, Linda & Azwa ~ deeply missed you guys!

No comments: