FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Wednesday, April 14, 2010

obsessed & concerned

ape beza dua menda tu? bkn ke obsessed tu maksudnya terlalu tergila2? or maybe terlalu ntah apa ntah.. otak aku jam takleh fikir perkataan yang sesuai... macam mana dengan concerned lak? terlalu mengambil tahu? terlalu mengambil berat? betul tak?


ok, kalau orang tanya aku - "kak, pregnant ke?" [by refering to my gambar yang pakai baju ala2 babydoll yang boleh npkkn aku mcm pregnant] to me, thts not obsessed... that's concerned... bagi aku, mungkin tujuan org tu ty sbb maybe kalau btol aku pregnant, dia nak wish aku 'congrats' kan?


so, whats the big deal pun? kalau pun aku terasa hati aku ni makin gemuk, dan membuncit - i should still be proud of myself kan? haha.. sebab berjaya gemukkan diri.. - means, IM HAPPY!


Aku tak nampak pun ape yang obsessed nye dengan soalan mcm tu... Bagi aku, mmg la kalau aku pregnant mesti la aku dah cerita kat semua orang kn? tapi mane tahu org yg tanya mcm tu antara org yang tak berapa rapat dengan aku.. and jarang update ttg diri aku... so, ade gak la point berguna nape dia tanya - maybe dia taknak miss the news kan..

so, tak kisah la apepun pasni kalau orang tanya - jawab je la.. even though dalam hati kita sendiri kita sakit hati ke, stress ke, [sbb rs mcm being insulted] - just be positive.. sbbnya, lain orang lain perwatakan, lain pemahaman...
I'm sorry to those yang aku pernah ty pd dia 'are u pregnant' and straight away rasa insulted dgn soalan aku tu... aku tak bermaksud nak cakap korg gemuk - my real intention was that to wish you 'congrats' and that's all... I know tht u'll announce ur pregnancy once u get pregnant.. but I'm sorry too that I'm not ur close friends to get myself updated with your story of life... and I do believe that, korg pun takde amik kisah pasal hidup aku kan? not even to congratulate me when I got married...

No comments: