FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Saturday, February 6, 2010

Saturday Outing...

Weeehuuuu...

Hari ni pagi2 lagi hubby dah ajak pergi tengok movie... Bestnye! dah almost a month kami tak pergi tengok movie tau! sampai dah tak tahu perkembangan industri perfileman sekarang... Dan tengah hari tadi... Kami pergi tengok filem terbaru LEGION.. fuhhh! best giler... and although citernye memang wajib tak diterima oleh umat Islam seluruh dunia... Tapi jalan citer, plot n sound system dia mmg gempak la! Hubby siap boleh terkejut terlompat dari tempat duduk lagi.. first time tu saya tgk dia macam tu..


Jalan citer dia mengisarkan tentang manusia kat muka bumi ini yang semakin lama semakin lupa diri dan berpecah belah.. [kajian dari al-quran oleh org kristian n yahudi] dalam mengubah citer spt yang ditulis dalam Al-Quran bahawa suatu hari nanti akan berlakunya Kiamat..

Kalau tengok filem ni, mmg kita kena kuat iman... jangan fikir sangat pasal citer nih..yang penting enjoy.. sbb filem ni antara yang akan menyebabkan uumat Islam lari Akidah.. mana taknye, jalan citer filem ni lebih kurang mcm ni.. Tuhan suruh malaikat turunkan azab dan siksaan terhadap manusia kat muka bumi ni kononnya sebab nak ajar manusia ni.. tapi siksaan yang sebenarnya tu ialah, menghantar Malaikat Gabriel [menurut kepercayaan org kristian] untuk mencari seorang perempuan [Charlie] yang akan melahirkan bayi [this baby yang akan menyelamatkan manusia dari hari kiamat dan dia yang akan membentuk semula tamadun manusia kt bumi] dan bunuh baby tu... dan pada masa sama ade malaikat ni nama, Michael ingkar dengan arahan tu dan terus memilih untuk menjadi manusia biasa dan turun ke bumi untuk tolong Charlie ni lahirkan anak dia dengan selamat... FYI, Malaikat Michael ni taknak Kiamat terjadi pada manusia... which means, kalau baby ni lahir je, kiamat tak jadi la... kononnya la.. jadi sebab tu saya cakap jangan fikir... nanti rosak Akidah kita...

Apepun, filem ni kalau nak tengok sekadar untuk hiburan shj ok la.. dan bukannya untuk dipercayai ok...

No comments: