FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Wednesday, March 30, 2011

Bertungkus lumus

Okeh, sebenarnya entry kali takde kaitan sangat dengan tajuknye...hehehe. Tapi boleh la nak link kan kalau korg pandai kaitkan ceritanya dengan tajuk tu.

Tak ramai orang dilahirkan dalam keluarga yang kaya raya (i mean, lahir2 je bapak dia jutawan..). Like myself, Alhamdulillah aku dilahirkan dalam keluarga yang senang. (tp belom tahap jutawan) and sape lak yang tak pernah termimpi kahwin dengan org kaya kan? Tapi bagi aku, cukup kisah hidup aku sekadar fairy tale, lives happily ever after and it doesnt matter suami aku kaya atau tidak asalkan dia pandai cari harta untuk pastikan anak bini tak kebulur.

Sejak preggie ni, Alhamdulillah rezeki kami melimpah ruah. Rezeki anak kan... Aku? bertungkus lumus berkerja pagi petang. Walaupun macam mana aku usaha pun gaji tetap sama yang aku dapat tiap2 bulan (gomen) tapi aku puas hati dengan pencapaian aku setakat ni.

Ok berbalik kpd cerita tak semua orang dilahirkan kaya raya tu, sejak kecik kalau nak pape aku rasa mak bapak aku bagi je. tapi tak la semua benda. gila ke ape? habis tu takkan minta kereta pun abah nak bagi kn? ade la batasnya... I mean, nak beg sekolah baru senang2 je dapat. Tapi, when it comes to gadget kena belajar pandai2 rajin2 score bagus2 dulu baru dapat.

Contoh, adik aku nak PS2 (masa zaman dulu2), kena simpan duit dalam tabung dulu baru leh dapat Ps2. Macam aku, masa kat U nak h/p baru kena pastikan buku rujukan semua dah setel beli baru leh beli h/p baru. Apetah lagi bila nak pakai kete abah untuk bawak gi kelas (baru minta bwk, belom minta kete baru...) pun aku kena nangis puas2 baru abah nak bagi. Siap letak syarat lagi. "Kak ngah kena blajaq rajin2 la tau..." and hasilnya, lahirlah insan yang bergelar graduan Undang-undang seperti aku... muahahaaha!

Bila dah kerja, earn gaji sendiri... Ofcoz la teringin nak ade kete sendiri kan? yang bulan2 bayar sendiri pakai duit gaji sendiri kan? memula calculate, mampu beli sampai tahap Toyota Vios or Honda City. Cakap kat abah nak beli kereta. Abah cakap "hang beli myvi sudah la ngah... senang. nanti duit banyak lagi nak pakai.." And being anak yang dok jauh diperantauan, aku dah leh faham betapa tingginya pengorbanan mama and abah. Aku pun tak banyak tanya kenapa dia tak bagi aku angkat itu Vios.. Uwaaa! tapi aku pasti sebab taknak aku ikat perut demi bayar kete mahal2 untuk org bergaji ciput mcm aku ni. So, aku akur. Aku angkat itu myvi. hehe. in fact, sampai sekarang masih setia dgn myvi and takde intention nak tukar baru. kalau nak kete baru pun aku bermati-matian takkan jual myvi yang byk berjasa tu...

Sampai sekarang, after dah 3 tahun keje jd gomen servant ni, im still the same person yang pegang prinsip u need to strive to get what u want. Regardless la ape benda yg kita nak. nak pi melancong ke, nak kete baru ke, rumah baru ke, kasut baru ke... semua u have to usaha sendiri. Lagipun, lain orang lain rezeki kan? So, pencapaian aku yang terkini... Aku berjaya merembat sesuatu seperti gambar di bawah setelah sekian lama jaki dengan orang lain bawak kehulur kehilir bendalah tu.. hehehe!





Yes, you are not dreaming. Its an Ipad. But not the latest Ipad II. Its not within my budget and i dont see why i need to get an Ipad II mcm org lain. hehe. So, enough for standard Ipad for me. Its 32gb wifi + 3g. Sold out @ Machines KLCC. ;)



Oh ya! this is my latest bag acquisition. Marc by Marc Jacobs (MBMJ) Nylon Tote in Coral.
Stunning!




P/S: some friends pernah tanya dapat mana banyak duit untuk semua benda ni. my secret (not a secret anymore..) is that, u need to believe in yourself that u can afford it. Trust me, it works~ and if you dont, please read RICH DAD POOR DAD and RETIRE YOUNG, RETIRE RICH by Robert T. Kiyosaki. Lepas baca, surely ur perspective dlm ur daily life akan berubah. InsyaAllah.

No comments: