FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Saturday, November 21, 2009

Sungguh cepat masa berlalu....

Salam semua,
Tak sangka.. dah sebulan lebih aku bergelar isteri... dan setelah beberapa minggu berjauhan dari suami, aku akhirnya pulang ke pangkuan suami... macam mana tu?? aku tak merajuk... aku tak lari dari suami... tapi kehendak kerjayaku ini memaksa aku berkerja di Melaka selama lebih kurang 1 bulan sebelum aku berjaya ditempatkan di negeri kelahiran suamiku...
Hurm... baru je 1 minggu aku memulakan tugasku di Kuala Lumpur... alhamdulillah, setakat ini aku masih mampu meneruskan usaha ku selama ini.. seminggu di K.L aku cuba untuk tidak bermalas-malasan.. sebab kat sini tak seperti di Melaka dulu... di KL "no day without a case" .... Doa keluargaku dan juga suami mengiringiku setiap hari...
Alhamdulillah... bila pulang ke pangkuan suami ni.. aku rasa hidup ku lebih bermakna... dpt jimat banyak duit belanja.. tapi itu bukan apa yang aku harapkan.. aku perlukan suamiku di sisi.. sebab selama ni dia lah sahaja yang sudi mendengar keluhan hatiku.. ape kawan2 buat pada aku hari ni.. walaupun bukan semua perkara dia memihak pd aku.. tp at least, apa sj yg aku cakap dia dengar dan kadang2 keluarlah komen2 jujur dia tu... heeeee... I sayanggggg U, Hubby!!
Beralih kepada perkara lain.. Isnin lepas hari pertama aku mulakan tugas di KL.. biasalah, hari pertama dlm kamus hidupku means hari yang penuh dgn kelam kabut aka clumsiness... [btol ke??] heeee... On my first day itself, aku dah kehilangan hp yang paling aku sayang sekali.. my Nokia E71.. tu la akibat dr kecuaian aku sendiri.. now aku dh fobia... huuu... Aku tertinggal hp aku kt 'public gallery' ... and ade la mangkuk yang tak bertanggungjawab dah amik hp aku tu.. Tak mengapa, setiap yyang berlaku ade hikmahnya.. hari ni aku susah - org yg curi hp aku tu hidup sng lenang... tp esok nasib dia belum tentu cerah lg.. kan..
Apa2pun...biarlah Allah sahaja yang membalas perbuatan keji dia tu... Aku?? moved on je... sedih pun ade.. sampai rs nak nangis depan IO je.. tapi aku tahankan jugak.. Nasib baik ade Azali.. dia yang pinjamkn aku hp dia untuk aku call bgtau hubby hp dh kene curi.. Thanks Azali!! mana tak sedih.. hp E71 tu hubby yang belikan saja2 sbb nak boria katanya.. [hubby pn ade exactly like mine..]
Hubby pujuk aku.... dan akhirnya walaupun aku berkali2 cakap aku fobia nk pakai hp mahal2 [takot kene curi lg..] Hubby pun berjaya belikan aku Blackberry Curve.. huhu.. the latest edition in Blackberry's.. buat masa ni, kegilaan aku pd FB makin memuncak.. sbbnye, BB kan boleh FB!! huhu...
Tapi ape pun.. thanks to all yang banyak membantu aku masa hp kene curi.. still rs cedey!! my black steel E71, I'm gonna miss u a lot!! [byk files dlm MMC tu... HANTU PUNYA PENCURI!!] Best sgt spngjg gn E71 n aku tak pernah sekalipun merungut pasal function2 dia yang user friendly tu.. sobbbb!!!!! and thanks to God too.. sbb instead of losing my E71... dikurniakan dgn kehadiran B/Berry yang mmg selama ini menjadi idaman.. huhu..
NOW... tinggal satu je lagi kehadiran yang aku nantikan... My BABY... hehehehheeeee...
Moga sayangku ini hadir dalam masa yang terdekat ni... AMIN!

No comments: