FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Monday, October 4, 2010

.Maaf/Sorry. Part II

kesinambungan dari Bahagian I...
26/9/2010 : Best Buddy suami, 'H' [bkn nama sebenar] got engaged to a beautiful lady named 'E' [bkn nama sebenar](a friend of mine).
Dah lama kenal. ade la dlm 3 tahun. tapi E ni baru kawan dgn aku starting last year. Shortly lps H graduated from Russia.
Nak di jadikan cerita, dulu aku pernah pinjamkan duit - RM1800 pada sorang budak ni named 'Z' [bkn nama sebenar] = kwn suami jgk la. katanya tgh susah. So, dh dekat 2 tahun dia tak bayar2. aku dan suami pun minta la. nak2 lagi masa nak dekat kawen dulu banyak nak pakai duit kan. Tapi dia buat endah tak endah to the extend that, dia tak mengaku pun dia pernah pinjam duit. geramnya!
Nak kata kitorg tipu, mula2 dulu dia admit sendiri dia ade hutang. tak caye lg? Bank statement pun ade. so, ape masalah? So, disebabkan dia stressed out, dia buat cerita pasal diri kitorg. Caci, maki hamun, cakap bukan2. Hina macam2. termasuklah adik si E ni, 'K' [bkn nama sebenar].
Sedihnye jangan cakap la. Suami sampai macam nak runtuh Iman dia. Aku cakap sabar. Allah tengah uji kami.
Raya lepas, dorg ni SMS kitorg. Minta maaf atas kesilapan dorg dulu. Aku jawab, "takpe la. dimaafkan tp tak mungkin kami lupakan". Suami bengan sebab dorg yg mta maaf ni kawan2 dia sendiri since zaman sekolah dulu. So, patutnya dia la yang deserve dapat semua tu kan?
Aku senyum je tanda sabar. takpe la. aku dah nak lupekan semua. taknak toleh belakang lagi. Tapi last 26 September 2010, bila aku gi majlis pertunangan E, adiknya si K ade kat rumah. aku ingat kalau dah minta maaf, leh la tegur2 macam biasa. Tapi K macam buat2 tak nampak aku. aku relaks je. Sbb nak takut ape kan? aku wakili rombongan orang lelaki (H). so aku kena tunjukkan yang aku ni cool.
Yang peliknya, buka suami aku je dia tak tegur. kawan2 suami yang lain pun dia tak tegur. orang lain pun kena tempias? Aikkk? sape buat salah ni? sape yang beriya2 minta maaf haritu? adoiii! Ikhlas ke minta maaf? seems to me that they are NOT!!..
Hmmm tak tau nak cakap ape.. kami beredar agak awal dari majlis tu walaupun pada sebelah malamnya ade majlis rumah terbuka Hari Raya lagi. Takpe la. kita tak buat salah. so just be cool. OK! ;)

No comments: