FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Thursday, March 11, 2010

Idamanku...

Salam semua...

Pernah tak terjadi pada korg... suatu hari yg mana korg rasa macam korg kena buat decision like the biggest one in your life masa nak beli handbag??? hahahaaaa... Im sure everyone of you pernah experience this kn? as for myself, aku pun dah pernah lalui keadaan tu..

Ceritanya macam ni... Tahun lepas, masa nak pergi tengok2 bag kat Coach boutique @ Pavillion, KL... Aku punya lah rambang mata... sampaikan satu tahap.. aku tak tahu nak pilih mana satu.. hahaha... sape2 yang selalu mengikuti blog aku nih pasti pernah tgk 1 entry yang aku post dlu kan... siap minta bloggers vote which bag yang sesuai untuk dijadikan hantaran and also kena dengan personality aku.. huhu...


Ramai yang suruh aku beli Coach Sabrina Satchel.. Tapi apakan daya... Budget aku time tu xde la sampai RM2K ++ kan... So, at last aku came out dgn membeli Coach Leah untuk hantaran nikah aku... in black which is more practical.. design dia pun sesuai utk kasual dan formal.. kena la dengan aku ni yang malas nak tukar2 beg selalu..huhu

So, masa hari aku nak beli bag tu.. korg bayangkan lah mcm mana keadaan aku kan.. 1 minggu before that, aku dah survey and in fact aku siap suruh SA tu reservekan untuk aku Coach Carly in Geranium... tapi bila dah ready nak gi bayar, tetibe lak berkenan dengan Coach Leah..huhuhu..dahtu, bertambah2 excited bile SA tu cakap, Leah adalah Hot Buy di mana2 butik Coach.. and in fact, Leah aku tu adalah stok yang terakhir sekali kat Malaysia tau!! huhuuu... so, bertambah2 bangga la aku kan.. hik! :P






2 minggu kemudian, Hubby [masa tu tunang] ajak aku pergi butik Coach sekali lagi.. katanya, "sayang pilihlah mana-mana beg yang sayang nak.. untuk pakai saja2..." pergh! aku pn mula la excited tak hingat la kan.. hik! pilih punya pilih stok yang mcm nak tidur je kt butik tu... huhu.. last sekali aku opt utk Coach Bonnie Flap Sling Bag tu... kecik comey je... the, aku n hubby pun keluar la dr butik tu... jalan py jalan ade la dkt 1 km.. tibe2 Hubby suprisekan aku.. dia ckp "Sayang, ni kira hadiah anniversary I utk U k..." [pastu dia pn gelak2.. Pastu aku pn jadi tercengan la kn.. yela, terkejut kot.. buy a bonnie for my anni? aiyak! i shd have pilih something much nicer than bonnie la.. so tht i can use it anywhere anytime kn... [FYI, bonnie sgt kecik..] mula2 aku pilih bonnie tu sbb hrga dia la kn.. yela, xkn nk pau lebih2 kot.. hihi..


Pastu, smpi rmh mlm tu aku dh resah..serba x kena.. nyesal pn ade ble bli Bonnie tu.. esok tu pagi2 lagi aku dh minta Hubby bwk aku semula ke butik coach kt pavillion.. jadi bermula lah kembali episod aku memilih bag..hahahahahaa..keji siott! Os kat bawah ni antara bag2 yang berjaya menarik perhatian aku la..




1. Coach Hamptons Archive Canvas Carryall

** mmg cun habiss! tapi SA tu kata leather dia mudah rosak kalau kene air hujan. *Sigh* :(

2. Coach Parker Convertible Hippie in Baby Blue

(gambar takde sbb ni kira limited edition py kaler..

mcm candy! and nia ckp sgt sesuai dgn aku..!)

3. Coach Sig Parker Shoulder Bag in Beige

ni marvellous! kaler dia very soft and sesuai utk semua keadaan...

cuma kaler dia cepat kotor la kn..

So...rasa2 which one yang menambat hati?... haaaa... misteri kan sbb tiga2 ade pro n con dia.. So last sekali setelah 2 jam dok dlm butik tu..aku opt utk no.3 !!! hooray! sbb ape? sbbnye mcm kt caption gmbr tu le.. n althou dia mudah kotor, tp nasib baik la aku nih jenis sedar diri smpi skrg yg diri hamba ni hina bukan anak org kaya.. dan Hubby hamba juga tidaklah selalu boleh beli kat hamba.. hihii.. jadi sampai sekarang gi mana2 pn aku akan bwk beg ni bersam2 dust bag dia tu.. so tht, ble lepak dgn smokers aku boleh bungkus beg tu buat nasik lemak... hahahhaaaaaa...!!!

Tapi tula, setiap pilihan pasti ade regret kan? bukan aku tak suka parker tu...cuma naik bosan sbb lama2 rasa mcm org tua lak pakai Shoulder bag nih.. Lalu... beberapa bulan kemudian, aku mula lah termimpi2 akan Coach Hamptons Arhive Canvas Carryall in Pink tu.. Adoii! paling menyakitkan hati, ble npk org bwk beg tu tiap kali aku gi Pavillion / KLCC... angin x? cantik kott! n the only reason aku x beli bag tu sbb SA tu cakap leather sensitif sgt xleh kene air hujan..nti cpt rosak.. taula, aku nih bkn jutawan nk boleh bli bag2 designer ni slalu.. so, disebabkn itu, aku pn x amik la.. walhal, Hubby aku masa tu dah suka sgt2 dah kalau aku beli yang tu.. Tula, ni la akibat tak inkut ckp tunang.. [as he then was..] huhuuuu...

And up until today, aku slalu tgk2 bolg2 yg jual authentic Coach bag nih..mane la tau kot2 dapat beg tu dgn harga murah kn.. so, nak dijadikan cerita smalam aku terjumpa bag nih kat watchshoppe.blogspot.com... and.......................... it's AVAILABLE @ only RM580.... OMG! aku cpt2 call Hubby and dapatkan approval utk deposit RM50 as booking.. hehe.. and hari ni akan ku depositkan duit itu sepecat mungkin! hik! Wish me luck!!!!

No comments: