FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers

Monday, March 29, 2010

Hubby & Wifey Outing

Citer ni tersangattttttt la best! memang gelak sampai pecah perut la... Dragon tu cute sangat macam my kitty, Tigra... Tiap kali scene dragon tu, for sure aku teringat kat Tigra... kekekeke... so damn cute!
Overall, citer ni diceriakan oleh watak Toothless and Hiccup... Pastukan, of course la suara latar bagi watak bapak kepada Hiccup is my all-time favourite actor kan... Gerard Butler... huhuhu... memang kalau citer ni tak best pun...aku tetap akan mencemar duli.. sebab suara dia je pun dah cukup SEXYYYYYY!!!!!!!

Monday, March 15, 2010

Alice In Wonderland


Last Saturday was my Girls Nite Out with Lin [Kucina Moshi]... Memang best habiss la! Oppss dont get the wrong idea ok! Aku keluar dengan izin suami... Memang tak ingat dunia lah.. Maklumlah dah lama tak hang out dengan kawan pompuan freely... The last time aku lepak2 dengan kawan2 pun masa tu aku kat UiTM Shah Alam lagi.. tu pun takde la sampai balik lewat malam..


Actually malam tu start dari pukul 8 malam up until 2.30 pagi kitorg lepak sakan! Ape kitorg buat malam tu? Asalnya, aku ajak Lin gi KLCC sebab nak pergi booking bag DKNY yang dah lama aku idamkan tu.. hehe tahulah perangai aku kan.. Dah tahu ape aim aku malam tu, sampai je KLCC aku terus masuk Isetan, tengok outlet DKNY and terus cakap kat SA tu aku nak reserve for 3 days.. And esok pas keje aku terus je gi buat full payment [note that: the income comes from my hubby] hahahahaaaaaaa....!!!! jahat tol! thats why aku kene reserve dulu since hubby tak ade.. Dia out-station.. Jadi kene la aku tunggu dia wiredkan duit pada aku kan..


Pas dah settle jalan2 usha2 bag dengan Lin.. Lin pun ajak aku tengok movie.. Dia cakap dah lama teringin nak tengok Alice in Wonderland.. Aku pun terus je la setuju dengan permintaan Lin tu.. Kami pun pergi la beratur kat TGV tu.. tup2 tengok2, AIW pukul 9.30 malam dah terlepas.. mas tu jam dah pukul 10malam tepat.. frustnye lahai.. Next screening was on 11.55pm... Fikir punya fikir... Last2 kami beli jgk tiket utk midnite py... Yela, sbb SA tu ckp movie tu hbs dlm kul 1.40... ingt kalau smpi rumah by 2am kire ok la kn...hihihihii...


tepat jam 11.45mlm, gate 1 pun dibuka untuk kami... Punyelah ramai org nk tgk AIW nih... sampaikan berhimpit2 masa nak check-in tu... aodiii! memang panass la kan.. dengan aku yg nak pergi washroom ni lagi.. mmg tak tahan la! masuk je dlm panggung, about 10 mins later movie pun start la.. and masa dok syok2 tengok tu, tetibe je layar putih tu terpadam... jadi gelap semacam je.. yang tinggal cuma audio system.. so, kami time tu just dapat dengar suara pelakon tu je.. tapi tak nampak apa yang berlaku...adeh! semua orang dah mula bising.. dahla masa mula2 masuk tempat punyalah panas mcm dlm oven.. tak buka air-cond ke ape ntah.. aduh! last2 bile dh screening jd mcm tu, ade la mamat ni berani suarakan hasrat dia.. bagitau pd bdk TGV tu yang tempat tu panas.. then, barulah dorg kuatkn sikit air-cond tu.. Haaaaa, barulah semua org rasa selesa..


Dekat 20 minit gak la kitorg tunggu screen tu ok balik.. and Luckily nothing bad happen.. and the movie berjalan as usual.. cuma kami dah terlewat 20 minit la kiranya... haish! dah agak dh..mesti blk lambat punya!... Aku taknak citer sgt psl jalan citer AIW nih.. sbbnya, kalau nk mention psl imagination Alice nih mmg sampai lusa la tak habis citer.. tapi yang pasti, citer nih buatkan aku rase mengantuk sangat2 sebab jalan citer dari awal sampai ke sudah penuh dgn imaginasi.. [yela, aku bknk kecik lg dh..] klimaks pun lambat.. last2 yang aku tgk, Alice lawan dengan Jabberwocky then menang, and done! itu je.. sakit jiwa tak.. takde benda lain yg lebih mencabar.. its like macam baca buku untuk beginners..


Tapi honestly, itu pendapat aku pasal movie ni. aku tak tahu la ape pendapat Lin kan.. Tapi apa2 pun citer ni hanya sesuai untuk kanak-kanak... and totally untuk kanak-kanak... so, untuk abang2 gagah kat luar sana yang suka citer2 ganassssss, AIW is not DEFINITELY NOT FOR YOU! Huhuhuhuuuu... ;P

Thursday, March 11, 2010

Idamanku...

Salam semua...

Pernah tak terjadi pada korg... suatu hari yg mana korg rasa macam korg kena buat decision like the biggest one in your life masa nak beli handbag??? hahahaaaa... Im sure everyone of you pernah experience this kn? as for myself, aku pun dah pernah lalui keadaan tu..

Ceritanya macam ni... Tahun lepas, masa nak pergi tengok2 bag kat Coach boutique @ Pavillion, KL... Aku punya lah rambang mata... sampaikan satu tahap.. aku tak tahu nak pilih mana satu.. hahaha... sape2 yang selalu mengikuti blog aku nih pasti pernah tgk 1 entry yang aku post dlu kan... siap minta bloggers vote which bag yang sesuai untuk dijadikan hantaran and also kena dengan personality aku.. huhu...


Ramai yang suruh aku beli Coach Sabrina Satchel.. Tapi apakan daya... Budget aku time tu xde la sampai RM2K ++ kan... So, at last aku came out dgn membeli Coach Leah untuk hantaran nikah aku... in black which is more practical.. design dia pun sesuai utk kasual dan formal.. kena la dengan aku ni yang malas nak tukar2 beg selalu..huhu

So, masa hari aku nak beli bag tu.. korg bayangkan lah mcm mana keadaan aku kan.. 1 minggu before that, aku dah survey and in fact aku siap suruh SA tu reservekan untuk aku Coach Carly in Geranium... tapi bila dah ready nak gi bayar, tetibe lak berkenan dengan Coach Leah..huhuhu..dahtu, bertambah2 excited bile SA tu cakap, Leah adalah Hot Buy di mana2 butik Coach.. and in fact, Leah aku tu adalah stok yang terakhir sekali kat Malaysia tau!! huhuuu... so, bertambah2 bangga la aku kan.. hik! :P






2 minggu kemudian, Hubby [masa tu tunang] ajak aku pergi butik Coach sekali lagi.. katanya, "sayang pilihlah mana-mana beg yang sayang nak.. untuk pakai saja2..." pergh! aku pn mula la excited tak hingat la kan.. hik! pilih punya pilih stok yang mcm nak tidur je kt butik tu... huhu.. last sekali aku opt utk Coach Bonnie Flap Sling Bag tu... kecik comey je... the, aku n hubby pun keluar la dr butik tu... jalan py jalan ade la dkt 1 km.. tibe2 Hubby suprisekan aku.. dia ckp "Sayang, ni kira hadiah anniversary I utk U k..." [pastu dia pn gelak2.. Pastu aku pn jadi tercengan la kn.. yela, terkejut kot.. buy a bonnie for my anni? aiyak! i shd have pilih something much nicer than bonnie la.. so tht i can use it anywhere anytime kn... [FYI, bonnie sgt kecik..] mula2 aku pilih bonnie tu sbb hrga dia la kn.. yela, xkn nk pau lebih2 kot.. hihi..


Pastu, smpi rmh mlm tu aku dh resah..serba x kena.. nyesal pn ade ble bli Bonnie tu.. esok tu pagi2 lagi aku dh minta Hubby bwk aku semula ke butik coach kt pavillion.. jadi bermula lah kembali episod aku memilih bag..hahahahahaa..keji siott! Os kat bawah ni antara bag2 yang berjaya menarik perhatian aku la..




1. Coach Hamptons Archive Canvas Carryall

** mmg cun habiss! tapi SA tu kata leather dia mudah rosak kalau kene air hujan. *Sigh* :(

2. Coach Parker Convertible Hippie in Baby Blue

(gambar takde sbb ni kira limited edition py kaler..

mcm candy! and nia ckp sgt sesuai dgn aku..!)

3. Coach Sig Parker Shoulder Bag in Beige

ni marvellous! kaler dia very soft and sesuai utk semua keadaan...

cuma kaler dia cepat kotor la kn..

So...rasa2 which one yang menambat hati?... haaaa... misteri kan sbb tiga2 ade pro n con dia.. So last sekali setelah 2 jam dok dlm butik tu..aku opt utk no.3 !!! hooray! sbb ape? sbbnye mcm kt caption gmbr tu le.. n althou dia mudah kotor, tp nasib baik la aku nih jenis sedar diri smpi skrg yg diri hamba ni hina bukan anak org kaya.. dan Hubby hamba juga tidaklah selalu boleh beli kat hamba.. hihii.. jadi sampai sekarang gi mana2 pn aku akan bwk beg ni bersam2 dust bag dia tu.. so tht, ble lepak dgn smokers aku boleh bungkus beg tu buat nasik lemak... hahahhaaaaaa...!!!

Tapi tula, setiap pilihan pasti ade regret kan? bukan aku tak suka parker tu...cuma naik bosan sbb lama2 rasa mcm org tua lak pakai Shoulder bag nih.. Lalu... beberapa bulan kemudian, aku mula lah termimpi2 akan Coach Hamptons Arhive Canvas Carryall in Pink tu.. Adoii! paling menyakitkan hati, ble npk org bwk beg tu tiap kali aku gi Pavillion / KLCC... angin x? cantik kott! n the only reason aku x beli bag tu sbb SA tu cakap leather sensitif sgt xleh kene air hujan..nti cpt rosak.. taula, aku nih bkn jutawan nk boleh bli bag2 designer ni slalu.. so, disebabkn itu, aku pn x amik la.. walhal, Hubby aku masa tu dah suka sgt2 dah kalau aku beli yang tu.. Tula, ni la akibat tak inkut ckp tunang.. [as he then was..] huhuuuu...

And up until today, aku slalu tgk2 bolg2 yg jual authentic Coach bag nih..mane la tau kot2 dapat beg tu dgn harga murah kn.. so, nak dijadikan cerita smalam aku terjumpa bag nih kat watchshoppe.blogspot.com... and.......................... it's AVAILABLE @ only RM580.... OMG! aku cpt2 call Hubby and dapatkan approval utk deposit RM50 as booking.. hehe.. and hari ni akan ku depositkan duit itu sepecat mungkin! hik! Wish me luck!!!!

Monday, March 1, 2010

Biel's by DPT

Craving for a new shawl?

Please visit www.bielscreations.blogspot.com

Thursday, February 18, 2010

Hols ~~

Olla...
Cuti panjang aku kali nih.. Last time aku cuti panjang masa sibuk2 dgn majlis resepsi tahun lepas.. dlm 2 bulan lepas la.. tapi kali ni oleh kerana tak tertahan sgt dengan godaan CNY dan juga kampung halaman, aku pun beranikan diri amik 4 hari cuti extra.. weehuuu! mcm aku lak yang sambut CNY ni kan.. hik!
Macam biasa la.. actly, aku amik cuti rehat just utk jumaat lepas n also semalam n hari ni.. but since aku dapat news yang mama admitted kat KMC, so aku terpaksa la amik EL on last thursday.. pagi2 thursday lagi aku dah bertolak balik kedah.. tapi disebabkan drive slow2 aku sampai lewat petang gak la... [actly, pg tu gi Putajaya dulu amik Bahulu Kemboja dari ofis Umi utk bwk balik kampung..and then fetch Wani kt UIA - car pooling]
Sampai je rumah, kakak - Balqis dah tercongok keriangan tengok aku balik. Mama cakap dia baru je bangun tidur. adoii! masak la aku nak temankan dia main.. Malam tu pukul 2.30 pagi baru dia tidur. Itupun setelah aku tinggalkan dia sorg2 kat bawah tengok Tv. [tp mama ade la kat bilik bwh tgh tidur..] bayangkan lah sebelum dia tidur tu, dia siap leh ajak aku main dgn Tigra kat balcony.. nak gi tandas la itu la ini la.. Susah betul bcakap dengan bujak bijak nih.. letih nak melayan..
Esok tu.. bawak Balqis gi jalan2 Star Parade since hubby nak gi Maxis Centre. Sampai je situ, blom sempat gi maxis centre, Balqis dh ajak lepak McD makan Sundae cone.. adoiyaii! belemoih [comot] habis la! muke je la.. nasib baik baju dia maintain elok.. huhu
Selesai gi mcd n maxis centre, jalan2 kat Popular Book Store lak.. cari buku untuk hubby and Balqis.. ade la dekat sejam kt situ cari buku..huhu.. pastu, aku pun pergi la cuci mata kat Gulati's.. Nak pow hubby chiffon beaded tp kesian lak.. hik! dahla balik kampung semua dia yg keluarkn bajet.. aku x kuar satu sen pun..pastu nak pow dia lg..hehe.. [aku bukan pisau cukur ok! aku x dpt gaji 3 bulan.. so, i need his help.. huhu]
Hari Ahad lak kitorg lepak2 kat City Plaza.. Mulanya plan nak tengok True Legend.. dh beli tiket nih.. kul 9.10 mlm.. pastu leh lak makteh call aku ckp mama nak bwk pi Kuala Perlis makan2.. kami pun rushed la ke rumah tok [actly, mmg plan nak pi rumah tok pun..pas beli tiket tu.. ] bertolak ke Perlis dr rmh tok adela dlm kul 6 sharp.. smpi Kuala Perlis dalam kul 7 cmtu.. order makanan.. ambik gambar sikit, makanana sampai.. nyum2.. bayar, pastu terus layan si Balqis n Paan naik kete kuda.. masa tu dah kul 8.15mlm..hehe.. dh sedar waktu tgk movie semakin hampir, aku hubby n anas pun minta diri dlu..
Hubby drive all the way from KP tp AS mcm pelesit la! sampai AS dalam kul 9.25mlm.. lewat 10 mins.. but we all managed utk masuk panggung tu lg.. siap leh bli last minute ticket utk anas lg..hihi.. memang lengan la AS time nih.. best gak la True Legend tu.. tp spt biasa la.. filem ni hubby yg pilih.. so, mcm biasa, dia gk la yg tetido dlm panggung tu kn.. aku yg tgk sorg2 last sekali..hahaha..
Isnin - attended wedding Che' Mi n Hawa - masing2 kat Titi Gajah n Taman Tabung Haji.. huhu.. memang best la.. Che Mi dgn tema coklat n gold [nape laki suke kaler tu?] n Hawa dengan tema pink purple.. [rasanye la.. sbb baju dia kaler pink n purple] Selesao je gi wedding dorg... aku lepakkan diri aku kat rumah tok sampai lewat petang.. penat gile! berkejar sana sini..
Keesokkan harinya.. dalam tengah hari pukul 2 cmtu, aku hubby n wani berangkat balik ke KL.. soobbb! sedih nak tinggal kampung halaman.. tula, sape suh kawen awal? hahahaa.. n as usual, Balqis x bagi aku balik.. "Sayang, kalau Mak Ngah bleh bawak balik Balqis, dah lama dah Mak Ngah bawaak balik dok dengan Mak Ngah tau! tapi nanti mesti ayah Balqis rindu kat anak dia... huhu"
Kami sampai KL dalam kul 9 mlm camtu.. HW jam gile ok! aku drive laju dari Sg Perak sampai la ke Melawati.. hik! ade la sampai 160 kmph.. gila dak! dalam kete dok banyak pn boleh cmtu gak lg.. hheheheee...
Semalam.. aku still dalam cuti.. saja je amik extra sebab takot tak sempat sampai KL.. tapi extra apanya kalau hari ni pun cuti gak lg kan? hahahaaa.. teruk betul! xpe, next month mmg x dpt nk cuti..EL pn jdn harap la.. harap2 next month xde pape yg buruk terjadi.. Sbb insyaAllah next month aku kene backup Hafiz untuk mentionkn kes dia kt court since dia ade induction.. huhu masak la kau nab! uhuk!
So, sepanjang dua haru cuti kat kl nih.. aku masak tiap2 hari.. huhu.. buang tebiat nih.. ok wat.. walaupun cekodok ku hangit sedikit tapi tetap licinnnnn...hahaaaaa..
Okla.. cukup la untuk entry kali nih.. Kalau citer banyak pasal maasak pun, nanti org cakap 'masuk bakul angkat sendiri lak kan.. ' Ape je additional kebolehan yg kita ada, jangan tunjuk sngat kan.. Sebab lama2 itu yang akan jadi kelemahan kita.. Till then, BYE!

Tuesday, February 9, 2010

Next Movie To Catch!



IRON MAN 2 !!!!!!!
Starring
Robert Downey Jr
Gwyneth Paltrow
weehuuuuu!! cant wait! coming soon...!!

Monday, February 8, 2010

Case 39

Case 39... ape tu? its a movie. In fact the latest one starring Renee Zellweger. Baru semalam saya berkesempatan menonton cerita ni. Setelah beberapa minggu filem ni keluar, saya dha mengidam dan tak sabar nak tengok citer nih.. Bukan apa, tajuk dia kedengaran seperti biasa sahaja tapi bagi saya ianya menarik minat saya untuk tengok citer ini..




Sebenarnya, mula-mula saya ingtkn filem ni ala-ala The Runaway Jury ke.. [saya memang addicted terhadap filem2 yang berunsurkan perundangan...hehehe] So, saya tonton la dengan penuh minat.. Mula2 tu sangkaan saya agak tepat la walaupun in fact, watak Emily [Renee] dalam ni adalah sebagai seorang Pegawai Khidmat Masyarakat. Emily ni dia akan tengok fail2 kes yang melibatkan kanak-kanak kecil yang bermasalah dalam pelajaran mahupun keluarga..


Nak dijadikan cerita, satu hari Emily berjaya selesaikan 38 kes yang dia bawak... Pastu, dia ingatkan keje dia dah settle la kan.. tetibe je kawan ofis dia dtg bagi lg bertimbun2 fail atas meja dia.. So, dia dengan muka tersangat la tak rela... [akibat terlalu letih...] pun bukak la fail yang ke 39 ni.. Bile dia buka je fail tu terus nampak gambar sorg budak pompuan yang sangat la innocent [to me..] but yet, soo mysterious... This girl known as Lilith Sullivan... Based on Lily py rekod ni, Emily ni dapati budak ni dulunya tersangat la brilliant! tapi sampai satu hari, ntah kenapa prestasi belajar budak ni merosot.. Pendek kata, dari dapat Gred A+ terus ke Gred D.. Pelik kan? Org mcm ni slalunya mesti la ade masalah kan..

Jadi, akibat dari itu, Emily ni pun mula la pergi jenguk Lily ni kat rumah parents dia, Mr & Mrs Sullivan.. Sampai je kat rumah tu, ade rasa mcm satu perasaan yang pelik.. Mcm ni la, ape yg u guys akan rasa bila masuk je uols py rmh sedara mare, interior dia mcm rumah buruk? leaking sana leaking sini. Mcm tak terurus lah..! So, Emily pun jupe la dgn Lily and her parents. Paling pelik sekali, bile Mr Sullivan kalau boleh langsung taknak bercakap or berjumpe dng Emily ni. Plus, he in fact tak bercakap dgn Emily pn!! Mrs Sullivan yang jd org perantara antara Emily and Mr Sullivan.. Pelik kan? duhh!


Then, Emily ni bile tgk je Mr Sullivan mcm tak suka dgn kehadiran dia, dia pun blah la balik ofis.. tp yang terkejutnya keesokan hari tu, Lily and her parents datang ofis Emily dgn muka yang penuh ceria.. berpakaian kemas la.. tp Lily tetap bermasam muka mcm ade masalah. So Emily ni pun beranikanlah diri curi2 ty pada Lily apa masalah dia... then, Lily ckp mcm ni "I heard them.. my parents.. they wanted to kill me.. they are planning to kill me.." seram tak?


Since then, Emily pn janji la dgn Lily ni utk keep on supervising her life... Emily ni siap pergi sekolah Lily and leave her phone number lagi! sangat cainrg ok! sampai la satu malam bile Emliy dekat rumah dia dpt call dari Lily saying that "they are coming to get me... Please help me... Im asleep... Im asleep" Emily pun cpt2 la pergi rumah Lily dgn kawan polis dia ni. [apa nama dia sy kurang ingt..] Sampai je rumah, Ya Allah...! parents ape ni sanggup nak bakar anak dalam oven dapur.. dorg sumpat anak dorg dlm oven bile budak tu tgh tidur.. n bile budak tu sedar, dorg ikat dia dlm oven.. [ms ni boleh npk la bdk ni tersangat la kuat melawan parents dia - i mean, physically la.. ] Time ni, sy ckp nasib la Emily sampai on time... Jadi bdk tu dpt diselamatkan dan parents dia ditangkap dan dibicarakan dan seterusnya menjalani hukuman penjara...


Whats Next?? Mula2 Lily ni dihantar ke rumah kebajikan dulu... Tapi atas permintaan Lily sendiri, Emily dapat hak penjagaan sementara ke atas Lily [sementara nak tunggu foster parents yg sesuai...] so, since then, hidup Emily mcm tak tentu arah.. Sejak2 Lily ni tinggal sebumbung dgn Emily, mcm2 la benda pelik jadi.. dan yang paling Extreme bile BF Emily sendiri dijumpai mati dibunuh di dalam toilaet rumah BF dia.. n yg paling mysteri tu, COD dia stangulation to death siap dgn patah leher lg.. Tapi sape yg buat? pintu rumah berkunci n takde tanda2 mcm pecah rumah... pelik2? plaing memelikkan lagi, bile mlm BF Emily tu mati, BF dia dpt call dari telefon rmh Emily sendiri! mcm mana tu? dan kejadian mcm ni bkn stakat tu je... lepas kematian BF Lily, disusuli pulak dgn kematian 2 org officemate Lily.. dan semuanya dpt call dr rumah Emily sblm dorg dijumpai mati.. bertambah2 pelik kan?


Bila ty Emily, dia ckp bukan dia yang call... Habis tu siapa? Jeng..Jeng..Jeng.. Korg mesti fikir Lily kan? tp masa kejadian bunuh. Lily ade je kt rumah n dia tak dibenarkan keluar.. Jadi mcm mana dia boleh ade kaitan dgn kes bunuh tu kalau btol dia yang call...? macam2 mana dia nk bunuh org2 ni kalau dia takleh keluar? hmmmm... My advise, tontonilah CASE 39.. Serius takkan rasa rugi.. huhuu..

Esok...

Esok - 9/2/2010, Selasa.... Adalah penentu segalanya... Penentu suatu penantian... Yang menyiksakan tetapi... Its worth the wait...
Ya Allah, permudahkanlah urusanku... Murahkanlah rezekiku...
Amin!

Saturday, February 6, 2010

Takut...

Takut... Kenape?

Jentayu Emas Trading

1 Dirham [Silver]

1 Dinar [Gold]



Hubby's new Success....




Interested in investing in Gold and Silver Bar?
[Dinar and Dirham]

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.








or


CONTACT US:


Mohd Nizam Shaidon - Managing Director
Mobile: 019-6581190
Email: nizam@jentayuemastrading.com

Mohd Nadzri Kamsin - Director, Research and Investment Strategy
Email: nadzri@jentayuemastrading.com


Norhani Aida Mohd Nor - Director, Corporate and Support Services
Email: aida@jentayuemastrading.com


Mohd Ridzuan Abdul Gaffur - Head of Business Development
Email: ridzuan@jentayuemastrading.com
or ridz.dp@gmail.com


Mohd Syamzaily Musa - Webmaster
Email: webmaster@jentayuemastrading.com








"GOLD IS A SPECIAL METAL. THERE HAS NEVER BEEN A TIME WHEN THERE WAS NO DEMAND FOR GOLD"
- Tun Dr Mahathir Mohamad, 4th Prime Minister of Malaysia