*sigh*
Showing posts with label Wishlists. Show all posts
Showing posts with label Wishlists. Show all posts
Thursday, August 27, 2009
Monday, January 19, 2009
Cupcakes
Tadi baru je e-mail kak Jun owner cupcakekasih [www.sayasukacupcakes.blogspot.com] pasal nak join kelas cupcakes yang dianjurkan nanti.. Dah daftar nama cepat2.. sbb dia kata tempat limited.. so, lepas je bc blog dia td.. terus daftarkan diri..
Erm.. aku dah lama minat bidang bakery nih.. tapi biasanya aku baked kek choc moist n biskut2 je.. tu pun ble time raya.. kalau bukan raya.. malas la nak bake.. huhu
Masa zaman sekolah dulu rajin gakla bake saja2 untuk kawan2 makan.. Tapi sekarang ble dah keje.. time takde... balik keje je lepas mandi, tgk TV terus rasa nak tidur.. aiyaa!! apa pya life la..
nak kata bz hang out dgn kwn2 pun xde... aku lak jenis jarang nak lepak dgn dorg.. huhu.. sian kwn2 aku.. sorry fwenz!
So, nak dijadikan cerita..aku dah minta izin bakal suami nak gi kelas buat cupcakes.. sbbnya nak try cari side income.. yela.. asyik mkn gaji je.. at least klo bt cupcakes leh gak ujung2 mgu amik order n siapkan..wlaupun takleh bt tiap2 hari kn..
Nti..ble bisnes dah makin maju n dpt sambutan.. ingt nak berhenti keje.. n continue running the businee [full timer la]... tapi bakal suami ckp 'jangan mcm tu.. keje2 ttp keje.. mkn gaji ttp makan gaji.. jgn sbb cupcakes u nak resign lak.. Tgu nanti i dah jd jutawan... baru i izinkan u berhenti keje gomen..'
OK la bebeh.. as u wish... tapi angan ttp angan.. ini bukan angan mat jenin k.. ni angan betul2.. huhu!! akan ku jadikan kenyataan.. wait n see! aku nak gi kelas cupcakes! chiaoooo...!!!
Perubahan
3 things that I need to do:-
1. My Hair
- sejak beberapa bulan yg lepas lagi aku nak buat digital perm.. tapi rezeki belum ada lagi.. sbb banyak duit nak kena save untuk wedding ujung thn nih...
2. New Sport Rims
- Nak tukar sport rims [rays Engineering] sbbnye..geram tgk rims tu masa gi carik 2nd hand rim semalam.. uhuk! Rm688/set..
3. Simpan duit
- Nak beli cincin nikah - anggaran dlm Rm 3K per pair... [laki n pompuan]
1. My Hair
- sejak beberapa bulan yg lepas lagi aku nak buat digital perm.. tapi rezeki belum ada lagi.. sbb banyak duit nak kena save untuk wedding ujung thn nih...
2. New Sport Rims
- Nak tukar sport rims [rays Engineering] sbbnye..geram tgk rims tu masa gi carik 2nd hand rim semalam.. uhuk! Rm688/set..
3. Simpan duit
- Nak beli cincin nikah - anggaran dlm Rm 3K per pair... [laki n pompuan]
Saturday, January 10, 2009
Damn it!!
Ya Allah..
hancur luluh hati aku tengok handbag anya hindmarch yang aku nak selama ni dh ade orang beli... Aku nak beli since Dec lagi.. tapi apa leh buat.. rezeki tak ade lagi.. Ingat nak beli handbag tu buat hantaran untuk nikah nanti.. bukan ape.. harga handbag tu lebih murah dari outlet price.. Sedih kan?? bukan stakat lebih murah.. tapi jauh lebih murah.. If ade sales pun kat outlet dia.. takkan sama mcm harga yang aku dapat nih..
Semalam lak.. jalan2 dgn baby kat Jusco Keramat yang baru buka tu.. Dalam dok jalan2 tu.. singgah la kat kedai jam PK Time - terbekenan lak kat jam brand Cerutti 1881 nih..mmg lawa la design dia.. susah nak jumpe kt brand2 lain nih... tapi sayang.. RM 1150..heh! tak mampu nak den kalo nak bayar cash.. mane nak korek duit.. kalo swipe nanti kang takot tak terbayar lak.. so, aku simpan je la angan2 nak memiliki jam tu.. takpe.. Allah senantiasa melimpahkan rezeki kepada hambanya yang sabar.. betul kan?? .. lepas dah usha2 jam.. beransur lak ke Lazo Diamond - kali ni cari inspirasi utk cincin nikah lak.. pergh!! mmg nasib aku malang la smlm.. semua yg aku nk ade [time2 dh pokai ni kan..] .. ade la satu cincin nih.. mmg ala2 mak datin la.. tapi aku tak peduli.. aku mmg ske cincin2 yg besar pun.. ade la 1 nih.. dia susun diamond bentuk tear drops byk2 lak tu.. sekeliling cincin tu.. by right slalunya kalo kat habib or diamond n platinum hrga mmg mcm bleh buat down payment kete la kan.. i mena kete merc ke bmw ke.. tapi yg ni..[pun leh bt down payment gak]...RM2,599..keskes!! ske gle beb!! kecek2 kat baby.. dia kata 'nak buat ape dgn cincin tu?? beli pakai saja2 leh la.. tapi bukan utk nikah..' aku pun dgn pantasnya menjawab.. 'alaa..boleh la syg.. i nak cincin i lain dr org lain...plz' maka baby pun dgn muka yg kelat jwb 'yela2..nanti ade rezeki.. i belikan yg tu..tp i x janji dpt belikn cincin tu..mane tau..dh ade org ln beli..' [aku dlm..erm..bolehlah..janji dia a inisiatif nk belikn aku cincin tu..]
Ya Allah..
Limpahkanlah rezeki hambamu yang hina ini.. Amin..
Subscribe to:
Posts (Atom)

