FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers
Showing posts with label life. Show all posts
Showing posts with label life. Show all posts

Tuesday, February 15, 2011

Allah has answered my prayers :)

Alhamdulillah, Allah has answered my prayers. After 1 year and 4 months of waiting, I am pregnant. ;)

I am so happy right now. And I pray for a good health and prosperous life and also a soleh/solehah baby.

As of now, Hubby is the happiest man on earth! hehe. Syukur Alhamdulillah...

Sunday, February 13, 2011

Madness Monday

Semua orang dikurniakan rezeki masing2 kan? So, bersyukurlah dengan ape yang kita perolehi. Yang pakai tudung tak semestinya PERFECT segalanya. Yang tak pakai tudung tak semestinya jahat dan IMPERFECT.

Banyak aku dengar dan sepanjang melayari alam rumah tangga ni sebenarnya banyak dugaan yang aku tempuhi. Baik di hina takde 'hasil' dan juga sometimes tetibe satu hari, kereta eksiden, rosak, cermin kena pecah... Bos marah... macam2 lagi la.

Hari ni kebetulan aku terbaca 1 blog while blog hopping. Although she/they is/are just blog's friens/s tapi aku cukup terasa dengan apa yang dorg lalui la. While reading, aku daat blog hopping beberapa org yang lain yg turut sama 'angin' dengan apa yang berlaku. And this blog's entry is one of my favourite.


Petikan dari MEROYAN MONDAY oleh CikPuanMuda (CPM)



"... Yang paling menyedihkan, untuk seorang yang so suci seperti dia, dia telah mempersendakan apa yang Allah tentukan.


Now, korang bagitau aku... Sape dia untuk jatuh hukum?? Kalau si polan dan polan ni jahat tahap setan sekalipun dia tak berhak cakap macam tu. Aku nak tanya... Hidup ko perfect sangat ke sampai ko ada hak cakap macam tu? Ok.. Kalau ye pun perfect (di mata ko) aku nak tanya lagi.. Ko rasa Allah boleh tak tarik benda-benda tu semua kalau Dia nak tarik? Ko juga umat Dia kan? Jadi Dia ada hak. Betul??


Orang gugur atau orang takde anak semua tu dah tertulis. Nasib ko mungkin baik sebab ko dah ada sepasang anak lelaki dan perempuan. Tapi tu tak bermaksud ko boleh kata orang takde anak or orang gugur takde anak pompuan sebab dosa dia banyak menimbun. Allah bagi ujian pada seseorang kerana Dia tau orang tersebut dapat/mampu handle ujian yang di beri dengan baik. Cuba kalau sedara or kakak or adik ko takde anak or keguguran dan orang cakap diorang ni perangai cam setan, dosa menimbun tak sedar diri, ko hangin tak???!



Aku bukan back-up diorang ni sebab diorang kawan aku. No. Diorang pun aku tak pernah jumpa. Aku bercakap sebagai seorang perempuan.. Seorang wanita yang juga ada perasaan. Aku tak dapat nak bayangkan kalau aku takde anak or baru keguguran. Aku ada ramai kawan rapat yang dah berkahwin tapi sehingga ke hari ni tak dikurniakan anak.. Tiap kali jumpa, diorang akan cerita kisah sunyi, hidup tak bereti semua.. Sumpah kesian. Siapa yang mintak jadi macam tu? Takde siapa... Semua nak hidup lengkap sempurna. Tapi tu semua takdir. Allah belum nak bagi.. Aku respect diorang sebab diorang tabah dan masih happy dengan suami masing-masing. Sebab apa? Sebab Allah tu Maha Adil.. Masih selitkan kegembiraan dari cara lain. Dia tak bagi anak, dia kurniakan kebahagian dari arah yang lain.


Aku tak paham kenapa ko nak attack part yang tu. Oh.. Aku lupa. Ko dah ada anak laki dan pompuan sepasang. Oh.. Ko juga ada hubby yang sokong ko doplohpatjam. Orang lain tak sempurna. Ko je la yang sempurna dan hidup diberkati kan? Ingat babe, mempersoalkan ketentuan Allah juga berdosa :)


Allah belum bagi ko 'ujian' bukan sebab ko sentiasa diberkati. Sebab belum sampai masanya. Setiap manusia akan melaluinya. Cara je berbeza. Aku, esok lusa atau mungkin petang ni je dah 'sejuk' dengan apa yang ko buat. Tapi untuk mereka yang ko kata tu aku tak pasti akan sejuk atau tak. Ko dah tersilap cakap babe. Muhasabah la macam yang ko selalu cakap tu. Jangan 'degree'kan orang kalau diri sendiri pun belum ada degree.. Master dan PHD apatah lagi..



Sekian untuk renungan kita bersama.


Thursday, February 3, 2011

Penang Getaway!

Hi all,

Pergi mana cuti Raya Cina ni? As of me, balik kampung macam biasa la. Cuma kali ni, Hubby ajak gi jalan2. Well, lebih kurang last minit punya plan la. Masa on the way balik Kedah baru dok berbincang dalam kete nak pegi mane kali. So, we came out with the plans utk bercuti di Pulau Langkawi.

So, malam tadi sampai dalam pukul 1 pagi kat Alor Setar. Kemas barang, tido then pukul 6.00 pagi kitorg dah kena bangun (konon nak gi jeti Kuala Kedah awal pagi la..). Dalam lebih kurang pukul 8.00 pagi macam tu, ingatkan dah Chinese semua sibuk Raya hari ni, so takde la orang sangat nak gi Langkawi kan? OMG! we were wronged! There was a long Q ok! sampai ke jalan luar bangunan jeti tu Q dia...

Masa sampai kat jeti tu memang hati dah tak sedap. Sebab ade budak parkir ni bgtau, org sebelum kitorg datang pun dapat tiket pukul 2.30 ptg... so, can u imagine if kitorg teruskan dengan plan kitorg ni pukul berapa lak dapat naik boat laju tu?? Oh, please note that trip kali ni aku dan Hubby bawak Mama, Abah dan Anas sekali pergi bercuti.

Last2 aku masuk dalam kete balik, and spontaneouly keluar dari mulut aku... "Jom gi Penang!" Wahh...Nabilah, giler berani mati ko ajak family semua gi Penang. Tak hingat hari ni Raya Cina.. hehehe! Tak kisah la.. I believe Chinese nowadays pun dah tak ramai yang nak balik dok kampung halaman. Some of them prefer gi cuti kat mane2. So, kitorg berlima pun pegi la Penang. Alhamdulillah, jalan memang lengang. takde jem langsung ok!

Ingatkan dah sampai Penang tu banyak la tempat nak gi tengok. sekali, Bukit Bendera punya cable car masih belum beroperasi. last2 we end up gi Botanical Garden, and Batu Feringghi. hahaa~ (ade aku kisah?) Jalan2, dah tak tahu nak buat ape, kitorg terus came out with the idea untuk gi shopping kat Gurney Plaza. Ingatkan Penang yg dah maju sepantas KL ni maintain mcm KL la even on cuti Raya Cina. Rupanya tidak jugak~ Masuk je Gurney Plaza tu, banyak gile kedai tutup okeh! Butik2 yang grand semua pun tutup! Biar betik! teruk betul... Bongok ape ntah. Time2 cuti ni la ko nak buat untung pun. Ni bila org dtg, ko lg nak tutup kedai... Sigh!

Kitorg pun tabahkan hati je la jalan2 dalam Mall tu... and 30 mins later, off we go to Padang Kota Lama untuk makan Pasembor Penang!. yummeh! Selain dari tu, takde ape yang menarik lagi la... Lepas makan je terus kitorg bertolak balik ke Kedah. :)

But............. masa sampai Alor Setar, tetibe tergerak hati nak ajak Abah gi Jeti Kuala Kedah sekali lg. So, kitorg pun pegi la lg.. mencuba nasib lg sekali. mane la tau kot2 tiket utk pagi esok ade lg kan.. Sekali tengok, wallah! memang ade lg! kitorg pun rembat la... hahaha! cuma esok Abah will not join us. Abah letih kata dia.. So, esok kami pergi berempat je. hihi. Syoknya!
Enjoy la ek gambar2 aku n family sepanjang di Penang.. :)



Hubby and Me

Yes, muka aku pucat kali ni. taktau nape.

Beloved Mama & Abah :-*


Aksi perasan jd photographer! ini candid ok!


La Familia without Kak Long & family, plus hubbyku...






Mereka mmg kamceng!


style tak gambar ni? tak perlu ber'D90' hehe...




Speedy Gonzales harus tumpang glamour!








Muka perasan DIVA!
(ske hati aku la... hidung kembang ke, pendek sekentoi ke, katik ke... ade aku kesah?
at least aku tak pakai baju mcm bibik! hehe...)
OK rasanya, tu je kot gambar yang menarik.
Later2 sambung lak dengan koleksi gambar kat Langkawi!
tak sabar nak ber'vacay' bersama Mama, Anas, Hubby & Fatin!
Langkawiiiiii here I come!!!! :P

Tuesday, February 1, 2011

Our Lootssssss...........

Hi all,

Minggu ni memang banyak shopping! hehe...yela, ganti balik shopping yang tak tershopping masa krismas aritu... Masa sale krismas dulu kitorg tengok je orang lain shopping... Sedih pun ade! kuikuikui~

Kali ni, Raya Cina py sale, turn kitorg lak shopping giler2 in which as u all know, I've got my Birthday present! ngee~ and also my new Habib' bangle... hihi (en suami minta aku melabur dlm emas lak kali ni sesuai dgn azam tahun baru aku...)

So, here's our loots untuk kali ni... Enjoy!



Dalam dok amik gambar untuk entry kali ni, leh lak aku lupe yang aku baru je beli ini... hehe
Walaupun bukan DSLR, D90, tapi aku puas hati at least ade digicam untuk aku bawa ke hulu hilir ms wedding sesape nanti! some more, aku bukan gila kamera! lgpun, Anas dah ada DSLR. So, aku pinjam jela dia punya if nak pakai nanti ;P

Canon Powershot 12.1MP








Habib Jewel's Bangle
... Cuns kan? Jatuh chenta pandang pertama!







Ni gambar 'recycle'... hahaha! Korg dah tahu ni untuk ape kan?
itd my 26th Birthday prezzie... Syok to the Max!
Speedy 30 Damier Ebene






Sandal Vincci yang affordable!
Kaler hijau Jade memang masuk dengan kulitku yang kuning langsat ini!
(ayat perasan!)






Sunglass Coach yang sudah lama aku idamkan...
dan akhirnya Hubby belikan untuk aku..
Thanks sayang!






Ade rasa2 pernah nampak tak kasut ni kat mana2? hehe....
Ok sebelum ni pernah bt satu entry pasal kasut ni...
It's called GUCCI MAROLA FLATS WITH INTERLOCKING 'G'





This one lak Hubby punya! Sunglass Emporio Armani...
P/S: Hubby bebel sunglass aku lagi mahal dari dia punya... hahahaa!
pompuan punya barang biasa la yang, mmg mahal! kihkihkih! saja je bikin panasss...






Haaaaa... ini bukan aku punya ok! ni big boss punya~ (Hubby)
Blackberry Bold III (9780)

So sayang, aci la kan sunglass I lagi mahal dari you... hehehe






Play Station 3 (Slim Edition)
Tengok!! umur 28 tahun baru dapat beli ini hokayy?
Budak2 kecik zaman sekarang, dapat 5A pun parents dah belikan... huhuhuhu!


Thursday, January 27, 2011

Hadiah Hari Lahir yang lewat 1 bulan... ngeee~!

Yeay! dah dapat hadiah birthday from Hubby! Thanks sayang... But I know, u pun happy sebab I approved u beli 2 things yang u idamkan selama ni... BB Bold III (9780) and also Play Station 3! hehehe.... Ape hadiah birthday aku??? tungguuuuuuuuuuuuuuuu... Later2 aku reveal okay! Now tengah busy dengan keje... ni pun curi2 update blog...
;-)))))))))

Saturday, January 22, 2011

22 Januari 2011

Perghhhh! rasanya lama gila tak update blog neh! Dah bersawang aku tengok... hihihi! Actually, bukan taknak update. Tapi sebab takde benda yang menarik nak diceritakan. Sejak start keje balik on 3 Januari lepas, aku sibuk dengan kes-kes kat mahkamah. Update FB pun sebab ade Blackberry. Kalau tidak, rasanya tak terbukak aku FB tu... huhu!

Almost everyday ade kes (aku kat sesyen... so its kinda weird ble ade kes hari2)... Sebab THMS nak setelkan backlog... so, SAYA YANG MENURUT PERINTAH ini pun kenalah buat kerja. kalau tak buat nanti makan gaji buta lak kn... Gaji yang dapat pun tak halal la nti... hehe!

So far, 2011 ni memang bagi banyak cabaran kat aku la dari segi karier. Kadang2 rasa macam nak resign and masuk SC or Petronas (though dapat offer) ... Tapi memikirkan masa depan, aku relaks2 je la dulu. ;)

Erm..... this year memang nak buat bisnes butik aku all-out. taknak lagi dah mcm tahun2 lepas. jual tudung custom-made 2-3 helai pastu malas! hehe. kali ni nak jual maxi n blouses lak... since ade ramai kawan kat private sector, leh la aku amik peluang jual kt tempat dorg dan buat advert. Bila dah maju sket nak buka kedai. tapi kedai kecik je la dulu. pastu baru buka kedai sebesar butik Lynda Rahim KL... hehehehe!

Next month! (berapa hari je lagi...) planning untuk ke Bandung! Nak 2nd honeymoon dan sambil2 tu jalan2 shopping kain baju untuk Raya tahun ni! yeay! sesambil tu jugak nak beli Jeans2 Levis (imitation) and also t-shirts Nike (imitation) yang ade jual kt sana tu! leh la buat bisnes kn! sesuai untuk pakai sesaje. Alaaaaa, imitation pun kalau pakai bukan org tahu! unless kalau ade si busy body nak datang menempek kt tuan punya baju tu kannnnn... ;) and if tak dapat pergi Bandung pun, Mabul Island, Sabah pun dah ok bagi aku! aku perlukan kedamaian setelah hampir 1 tahun 1/2 keje kat KL yang hectic ni!

Benda2 lain yang aku dok survey sekarang ni?

ermmmm.... Hazim dah tuntut PS3 ni! takleh jadi! dia kata PS2 pn jadi la... so, aku skrg kat Old Town Permata ni tengah cari la kat mudah.my tu harga PS2 tu... Selain tu, tgh survey which bag yang sesuai untuk aku bawak gi keje and jalan2 Bandung nti! (Ladies Web or Vintage Web?)

Other than that, survey2 gak cari HP baru... nak ganti Nokia E66 (my 2nd phone) yang asyik nak ter'off' je tiap kali aku on the phone. Hik! tak best! either beli bali E71 yang pernah kena curi or Xperia X10 mini... hmmmmm! (iPhone 4 bukan pilihanku skrg ini... aku tak perlukan gadget secanggih itu!)

Some more, nak tambah my Gold collection... this time around maybe go for white gold lak... tapi yang ade diamante tu! hehe... tengok la dulu cemana... Hubby lak sibuk nak beli perkakas for his new office @ Hartamas. Sibuk dok survey PC dan jugakkkkk................................ Play Station 3! boley? takde kaitan langsung kan? hehehehe....

Dan perancangan yang paling utama untuk tahun ini ialah............................... Having a new bundle of joy! hehehe... 2011 dah woi! 2011 genap umur aku 27 tahun ok! Mak dah tua nokkk! Hubby pun dah cecah 28 tahun! adoiiii....tak lama je lagi nak jadi 3 series.. hehehe...



Ok, semoga ape je prancangan kitorg kali ni menjadi la dengan restu dari Illahi.. Kita merancang Allah yang tentukan. So ape saje 'hasil', takkan dapat kalau Allah tak izinkan... betul kan kawan2????


Thursday, December 30, 2010

Kenapa tak holiday di negara orang?



Untuk tajuk entry kali ni, senang je jawapan aku. ;)


Cuti tak panjang. Cuma 5 hari. Aku keje di KL (suami pn sama...), Keluarga mertua di KL... Tapi Mama Abah di Kedah. Most of the time, aku habiskan masa di KL. Jadi aku tak nampak, apa perlu aku ke luar negara. Nak2 lagi bila aku ni jenis yang cepat homesick. Dok melambai2 dr dalam kete ms nak keluar dr halaman rmh di Kedah untuk balik ke KL pun aku dah boleh sebak. Inikan pula kalau spend money on holiday tapi family lain takleh ikut. Lagi la aku sebak! hahaha...


Aku fikir, takpe la. aku muda lg. Mama Abah dah makin berusia. Lagi baik aku berbakti pada dorg sebelum dorg tutup mata. Yeah! aku tau, ajal maut di tangan Allah. Tapi aku taknak menyesal satu saat pun bila dorg takde nanti.


Lagipun, mama penah cakap. Dia tak brp kenan jalan2 luar negara. She prefers jalan2 dalam Malaysia je. Nak2 lg, tmpat dlm negara sendiri pun belom habis tour. ni kan pulak nak sibuk2 pergi negara org. Betol tak? Tapi kalau ade rezeki, semua orang boleh ikut, ape salahnye pergi luar kan?


Some more, aku ade tok (nenek) lg kat kampung. For which aku jarang2 dapat berbakti pd dia sejak keje kt KL ni. So, lebih baik aku balik tengok dia. Bak kata Mama, "jarang dok kira riang sendiri sgt.."


So, being Nabilah. Aku rasa all in all reason kenapa aku tak pergi holiday ke luar negara sebab aku cepat homesick! yeah! dan jugak kewangan keluarga aku yang kena saving lebih untuk benda2 lain... :)

Accident or Incident?

Sempat gi Alor Star Mall tadi.. Naik2 je escalator fr basement, ade 1 lady jatuh tersembam depan aku! gosh! aku ingtkan takde pape. sekali bile dia nak bangun, dia leh tersungkur balik. Aku yg tolong angkat (tak sedar diri kecik).. Ya Allah! Dagu dia terbelah selebar dan setebal duit 50sen. Telan air liur aku tengok masa staff Pacific dtg balut luka dia. Sian dia. Dahla tgh pregnant. Hope everything will be ok.. Amin!

Azam Tahun Baru 2011

1. Menjadi isteri yang semakin Solehah.

2. Buang perangai buruk dan jadi lebih matang ;)

3. Menjadi Ibu kepada anak si 'Labi2'..eh silap! Ibu kepada Labey Jr. ;D

4. Mengerjakan umrah/haji. InsyaAllah...

5. Mencari peluang pekerjaan yang lain. I may consider any offer coming in! So mungkin bt pengorbanan berani mati masuk PRIVATE SECTOR!

6. Nak hidup senang. Mencari harta kekayaan secara side-income.

7. Kumpul beg banyak2. tak kisahla walaupun designer inspired bags! :P

8. Nak beli rumah. Antara asset paling bernilai.

9. Beli kereta baru. Tapi tetap maintain Myvi. Sayang wooo!

10. Holiday cum Honeymoon @ Milan, Italy! yeay!

11. Ikut nasihat Tun Dr Mahathir, save sebanyak mana asset paling bernilai ~ GOLD!

Blog ape yang aku suka jengah bila bosan?



Ok kawan2.. entry kali aku akan suggest pada korg blog mana yang pada pandangan aku sentiasa membuatkan hidup aku yang bosan ni jadi tak bosan.



1. Bagi yang dh lama jengah blog aku ni, mesti tahu ape kesukaan aku!
haruslah 'online-shopping' blog! Stressed-free ok!

Kerengga Kurus
Watchshoppe - Ashbee
Princess Vee
I Want Bags
Shop-me-holic
MelodyLoveFashion



2. Blog yang random2... yang byk citer psl... hari ni org tu bt ape, beli ape, pergi mane bla..bla..bla.. ;)

Lady Verde
Eila
Screaming Mommy



3. Tengok blogger yang gila baking cupcakes - amik ilham deco CC and cakes... mmg best!

mycuppycupcake
cupcakekasih
gula dan mentega
bake decorate 2 you



Tengok kesemua blog2 di atas memang buatkan hati aku tenang...
tapi note that, untuk tgk blog2 kat item no.1 u guys kena tgk time berduit, bergaji la.. hahaha
kalau tengok takat ade air liur je tak best gak.. nanti hancur luluh hati! :P


Tuesday, December 28, 2010

I missed Malacca badly...

Hello peeps...
Tak tahu kenapa pepagi ni rasa syahdu je...
Teringat masa mula2 dpt tahu nak kena pindah Melaka dlu. Pening kepala aku cari rumah sewa. walaupun aku bukan sorg2 kena pindah Melaka (there were 3 of us from AGC KL), still aku kena struggle untuk cari sendiri rumah sewa. Since semua orang macam ignored je aku kan... Even though aku started up a conversation pun still takde any offer from them. So, aku faham2 sendiri la.. semua orang nak buat haluan masing2...
Since the day aku moved in rumah Makcik Aishah (mak angkat while i was there) till the day aku moved out from her house, aku rasa tu la saat2 paling membanggakan diri aku. sebab aku leh hidup sendiri.. Aku takde nak fikir pasal orang lain.
Kadang2 sampai sekarang aku rasa nyesal moved out from her place. Just sebab nak senangkan orang yang cuma kekadang spt nak mengambil kesempatan ke atas aku. Aku moved out. Fikirkan sebab kesian orang muda tak tertanggung sorg2.. While makcik, it is her own house CASH! so, makcik tak payah nak pikir pasal nak bayar duit sewa rumah pada landlord. Aku akur. Walaupun berat rasa hati. Sayang sangat makcik sebab dia tak pernah anak tirikan aku walaupun aku ni bukan anak kandung dia. Kekadang tu dia melayan more than anak sendiri. Satu pagi, aku cramp perut, aku call makcik dari bilik, dia terus datang and sapu minyak angin pada perut aku. Siap bawa aku gi klinik (walaupun dia tak reti drive - sheila yg drive) tp dia ttp ikut aku. Make sure semua okay... :(
Up to the extent, aku kahwin, suami aku memang dia kenal before kahwin lagi... Dia tetap layan aku macam selalu... walaupun majlis aku dia tak dapat datang, tapi aku tak pernah nak rasa kecik hati.. Sebab aku tau, dia mesti dh banyak kali kecik hati dengan aku. teringat bulan puasa, dia cakap teringin nak berbuka dengan aku. Tapi aku tak datang2... Aku sibuk makan dengan kawan2..
Sekarang bila aku dah pindah KL, aku jarang2 contact dia... and deep in my heart, aku rindu sangat2 kat dia.. Ntah bile nak dapat pergi balik Melaka tu... :( All in all, aku rasa sepanjang kehidupan aku kat Melaka, orang2 yang betul2 amik berat pasal aku just makcik Aishah, and the rest housemate aku masa kat Taman Tasik Utama. Other than that, none of them kisah pasal aku.. Or even had a great news on their own pun... takde yang nak kongsi dengan aku. Semua aku kena tanya.. and I hate being the only person yang each n everytime nak kena tanya pasal dorg. Padahal they never care bout me. And for that reason, aku MENYESAL pindah keluar from Makcik's house. Makcik, Sheila, Linda & Azwa ~ deeply missed you guys!

Wednesday, December 8, 2010

Jaga tepi kain sendiri lagi bagus!

Ade sorg kawan ni. Sibuk je nak tanya hari2 aku buat apa. Aku tak kisah nak bercerita. Aku lagi suka! Tapi bila aku cerita, please dont judge me or my way of life ok!
Nak dijadikan cerita kawan ni sibuk tanya:
Ko kalau takde kes ko buat apa? - aku stay jap kat court. buat ape2 yg patut siapkn bfore balik ofis.
Selain tu? - aku tunggu jap kot2 ada kes baru.
Kenapa selalu ko takde kat court bile aku datang? - tu maknanya, aku gi turun bawah mencari sesuap nasi.
Lepas makan ko buat apa? - aku lepak jap. selalu kes aku habis pukul 12.30 tghri, aku tunggu interpreter. ajak dorg kuar makan. ngap3... agak dah beres semua! aku balik ofis. kenapa nak tahu?
oh, saja je. dont worry i wont tell anyone... - kalau ko nak cakap kat org lain pun aku tak heran. berani kerana benar. ;)
~~ banyak tanya btol. siap nak komen2 pasal aku lagi! ko tak tahu, aku ade banyak benda nak komen pasal diri ko tu... kekekekeeeee!
* the moral of the story : tolong jangan jaga tepi kain orang. kecoh la ko ni jantan!
- lambat dtg court.
- 8.35 pg still mencari2 parking...

Tuesday, December 7, 2010

Hari Kena Marah Sedunia - "Arghhh! Lupa lagi!!"


Hari ni semua orang yang masuk jumpa boss kena marah kaw2 punya. Termasuk la aku.. hehehe.. Padan muka kau Nabilah! Timing salah lagi.. Takpe, for the betterment of my future kan! boss dah siap2 marah nak transfer aku kalau aku buat silap lg kali ni. Ok boss, ampunkan saya yang hina ni. Saya janji tak buat lg. Saya janji, bila saya M.C len kali, boss la orang 1st saya 'ding dong' dengan bangganya cakap... "Puan!!! saya seronok dapat MC hari ni.." ;P [padahal tension kena marah tak sudah2 lg.. kekekeke]



Keluar je dari bilik boss I.O pujuk2 aku lak.. Dia cakap, "relax puan..." (sambil senyum2 ikhlas..ikhlas tau! i can see n feel it!) Dan aku pun dengan gatalnya tangan ni tepuk2 bahu dia cakap "Relax2.. I'm ok!"




Tula Nab! Makan semut lagi! kan dah lupa nak update boss pasal MC! adoiii laaa...

Girls Day Out

Hello bloggers! How's your weekend? Mine was SUPERB! Seronok sangat since I took leave on Monday and extended it until yesterday! Salam Maal Hijrah to all...

Semalam I had my "girls-day-out" with Juris and her best fren [which i seem to have forgotten her name..hehehe] we had a blast!

Actually simple je our outing, went to IKEA, eat some food [ofcourse, swedish meatballs and Daim's cakes!] window shopping and also do some shopping la!!!! hehehe... Cuci2 mata tengok latest offers from Ikea memang best. Some more, boleh plan on what to load and to arrange into our crib soon!

There's this one 8 drawers in mahogany with tempered glass that I had my eyes on since like forever! Sangat gorgeous ok! rasanya cam nak beli on the dot je! sebab tooooo beautiful. It only costs me RM1249 for that solid drawers... Memang syiok! p/s: dapat gratuity pls dont grab tht MBMJ ok Nab! pls grab Ikea's...!

So, cerita pasal outing ke Ikea ni, kitorg tolak dlm kul 11pg cmtu. Sampai sana, maakkkkkk aiiii!! jemtat ok! nak masuk parking Ikea pun cm susah je kan. so we go to park @ the Curve! Sampai je masuk Ikea, terus rambang mata! but before that, ade lagi cerita ok! tgu kwn Juris cashkan duit kt ATM machine bawah tu, ade la sorg budak kecik [not soo kecik laaa] lingkungan umur dalam 6-7 tahun, badan dia jgn ckp la besaaarrrrrrr punyaaaaa! tetibe dengar suara dia yg excited tu.. "Ayah2... Tengok! dia pakai Blackberry la!!" (dengan penuh impressed ok!) So, aku yang kat sebelah dia ni terasa la. Mana taknya, kebetulan time tu aku tgh tgk BB aku. Aku dengar je dia cakap terus toleh tengok dia.. and her dad looked at me siap senyum lagi.. kitorg? ape lg! pecah ketawa on the spot la..xde tapis2 ye!
Adik oh adik... Akak ni dah layak jadi mak adik ok! hahahahaa... Reality check! : saya petite org nye. tinggi 156cm je. berat?? umur 26thn baru nak cecah 45kg! ~ Tapi sangat tak patut ok bila adik ingat akak ni sebaya dengan adik dah boleh pakai Blackberry! hahahahaahahahaaa... menonong kitorg blah dari situ sambil ketawa terbahak2...
Ok, enough perasan diri awek muda... jalan2, masa kat gallery cm takde yang berkenan lg... nama pun cuci mata, setan tahan nafsuuuu dulu! hahahaaa... Ngam2 kul 1 ptg kitorG smpi kat Ikea's Cafe tu... ape lg! grab some foods la!
Manusia punya la ramai... ok! aku beratur je dulu. Orang cina macam sial! sebab buat aku hilang sabar. after setel beli makanan, off we go utk cari table.. utk makan la! dari jauh aku nampak 4 ekor mamat nak blah. aku yg 'kecik' ni pun dgn tebal mukanya terus pergi duduk. dlm 2 saat pastu, dtg sorg apek Cina ni selambe je duduk kt kerusi depan aku. Aku nak berkerut dahi. lalu aku pn mulakan perbualan dengan muka kerek.
Aku: "excuse me, i got it first!"
Apek: terpinga2... "Nevermind, I cant sit here (tuding2 jari tunjuk kerusi...) and u can sit in front of me...
Aku: "But i need your chair!"
Apek: "Take that chair la.."
Aku: "But there's 3 of us..." (note tht kerusi ade 4..meja tu ngam2 untuk 4 org...x rela aku nak dok dgn apek tu..)
Apek: diam membisu... sambil kemas2 meja konon nk puaskn hati aku.
Sial punya apek! aku blah! nasib baik kebetulan Juris datang, ade 1 malay family dah nak beredar. So dapatlah kitorg single table without having to share it other Apeks n Amois... grrrrrrr!
Makan, makan, makan!!!!!!!!!!!!!!!
Aku buat plan jahattttt.... hahahahaa! aku cakap kat Juris nanti nak bangun continue shopping, aku nak melambai kt orang MELAYU sahaja ok! nak bagi dorg dpt table. Buduh py Apeks and Amois.... kedekut, tak reti nak bertolak ansur. Racist gile!
Part paling seronok ade amoi sorg ni tunggu la lama gile ok! ade la dekat 15 minit....



Tapi kitorg buat bodoh je as if dia tak wujud kat situ..... and you what happen next????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
To be continued... :P



Monday, November 15, 2010

Cuci Mata


Entry kali ni takde mood nak bercerita. Kita cuci mata je ok. Di bawah adalah antara gambar-gambar yang diambil pada minggu lepas dan terkini. ;)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Oh My Kristin! can't help myself capturing its BEAUTY!

Si Cantik Balqis Aina


Haikal : Handsome boy.. ;)



Oh so lovely la Hubby I ni.. he loves kids! I love him!



Haikal cute



Why la I keep calling him 'Batman Pencen'??
Sebab takleh terbang pun bile pakai baju ni..wakakaka!



BEAUTIFULL Tigra & GORGEOUS Kristin!
Madly in LOVE with this Cobalt Blue ~
Thanks Ashbee from watchshoppe.blogspot.com


Droolingggggg!



Kakak dan Adik. Can never be seperated!



The 3 Of Us : Haikal, Hubby & Me ;)



Malaysia's Next Top Model : Tigra & Kristin



Love this! WHY? sebab ade Kristin, Blackberry, Adore, Haikal, Aina & ME!
COmelllll...
Sleepy mode*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
GUDNITE ALL ;)

Saturday, July 3, 2010

He makes me smile.. Again.

I was at the corner of my room when I received an 'sms' from Mr Ridz that sounded like this.
"I dah masukkan kain. Dah gantung kat balcony dalam. and then, ada rezeki nanti kita gi honeymoon kat Milan and Krabi ok. U google la mana-mana tempat yang best2 lagi ok. Love you B." [tadi hujan ok! Im not that kejam suruh suami angkat baju dr ampaian..hahaha]
I was mad at him. But when I received this sms, I smiled again. He makes me smile again despite of him being away for a while. :) Thank you sayang. Sebab masih ingat pada wife you yang lonely ni. [well..not so lonely lah. Tigra was beside me while i was typing this entry]
But instead of replying "thanks" to him. or anything like "ok" at least.. Something had crossed my mind. Oh, no! I cannot take any leave without my boss permission! I cannot go for honeymoon if there is no one to replace me for court's trial! Damn.. Suddenly, I hate my job! I then replied him, "I tak boleh cuti la B. I tak boleh gi honeymoon this year."
But, he still can calm me down by repling "Boleh... I akan uruskan pasal cuti tu.." but how??? I said this to myself. After a few minutes, he texted me again with this "Kereta I, BMW 325i or Passat CC. Kereta you, Golf GTI or Lancer GT ok.. :)" and he makes me smile again. :)))))

Friday, July 2, 2010

How Time Flies!

Today marks the 9 months of our married life. How time flies! and in only less than 3 months, it'll mark our 1 year of marriage. I woke up this morning with the thought that, If i got pregnant on our 'first night', by now I must have delivered our baby. hehehe... With a smile on my face, I 'sms'ed him when he was away, "Kalau dah delivered, mesti meriah kan raya tahun ni. Ada 3 of us [3 stooges] in the picture!" :P
Only God and my hubby knows how badly I need it. Not only for me, but also my hubby. We love children very much. To the extend that we always asked for our friend's babies to be brought home. But hey! sape nak bagi orang lain jaga anak sendiri kan? Bongeks! But deep inside my heart, I always tell myself that I will get pregnant eventually. Its sooner or later. Its all about rezeki and I know that Allah has great plans for me.
Hubby always told me, it doesn't matter whether we have children or not, his love for me will always be the same. There's one day where I found out that I have problems with my kidney and how I refuse to take on my medication just because I am so afraid of not getting pregnant. Then, he calm me down by saying that "I takde anak pun takpe sayang, janji I ade you. You mean the world to me." Up until now pun, he keeps on saying/telling about this to me. And everytime he said this to me, I would cry on his lap asking for his forgiveness. - tula, taknak jaga kesihatan lagi. When you've found a great guy, there's always something bad happen right? Just like my situation now. Well, every wives has a great hubby, right? and for that, I think I have to recite "Syukur Alhamdullillah" to Allah for giving me a great Hubby!
Syukur! Amin.
I Love My Hubby, and most of all... I Love ALLAH.

Friday, June 4, 2010

No Subject

Aku takde masalah dengan orang yang bergaji besar or tetibe dapat rezeki lebih... Tapi yang menjelikkan aku ialah bila orang mention dengan aku gaji dia besar dan mulalah beli kereta mewah pastu nak bandingkan dengan aku ni yang baru nak menapak...
Bukan ape, masa mula2 kerja dulu bukannya tak boleh consider beli kereta elok2 i.e Toyota Vios or Honda City... Cuma on second thought aku rasa tak patut pakai kereta besar/mewah kalau sekadar cukup2 makan ataupun sekadar nak buatkan orang lain impress dengan apa yang aku ada...
Bagi aku 'mampu' tu bila gaji aku dapat dibahagikan kepada 4 bahagian ~ utilities, liabilities [kereta,rumah dsb], saving dan emergency money... so, selagi tak mampu nak stabilkan jumlah ke empat2 bahagian ni, jangan haraplah aku nak berkereta elok sikit dari sekarang... Pendek kata UKURLAH BAJU DIBADAN SENDIRI... Tapi soal nak beli ape2 barang yang aku teringin say for example, handbags, kasut, i mean untuk sekali sekala tak pe jugak beli mahal2 kan.. sebab bukan tiap2 hari nak beli.. n ofcoz, bukan tiap2 bulan nak kena byr installment... unlike kereta yang installment maybe 1K per month depending on how much down payment aku bayar..
Tapi tula, kadang2 cemburu juga bila tengok kawan-kawan lain yang sejawatan dan sebaya dengan aku dah pakai kete lebih elok dari aku - swift, vios, city, golf gti, BMW, merc - tapi tiap kali tu jugak aku ingatkan diri sendiri or sedapkan hati aku.. mungkin dorg ade saving yang banyak sejak kecik.. unlike aku yg mmg malas nak saving hehehe! bila dah keje baru start buka akaun ASB etc. Tapi at least ade jugak kesedaran sivik dalam diri aku kan.. Better late than NEVER!
Some more, aku taknak nanti orang cakap pakao kereta besar tapi nak isi minyak penuh poket sempit, or bila ade anak liability makin bertambah... aku tend to jadi kedekut or 'pekin'... say for example, pakai kete besar tapi stroller anak pun pakai yang buruk je... hurmm... or maybe, pakai kete besar tapi hutang kredit kad blom langsai.. camne tu? Apepun, aku percaya satu hari bila aku berkereta besar/mewah nanti surely akan ade satu dua perkara yang aku lupa.. macam pakai kete besar/mewah tapi berkira nak makan sedap2. kat tempat best2..
Tapi aku sentiasa harapkan perkara macam tu dijauhkan... Thats why sekarang although sumtimes, aku terlebih pakai duit, tapi bila bab makan aku make sure aku tak kedekut.. Biarlah org nak cakap pakai LV tapi naik Myvi je.. kereta,pangkat,berapa besar rumah tak mencerminkan harta - dan ianya juga tak menjanjikan kebahagiaan yang hakiki. Aku suka life aku sekarang, dan walaupun terpaksa bersusah demi mengumpul down-payment rumah aku tak kisah.. Asalkan duit yang aku earn digunakan dengan bijak!

Monday, May 31, 2010

The Art Of Ignorance

'A friend's FB status asked a perfect question: "why do people bitch about other people bitching about other people when they themselves bitch about other people??" well said...'
me likey! ;)
I'd prefer to shut off my mouth and be called a STUPID
rather than speak up and be called a BITCH!

Saturday, April 17, 2010

Ahad & Mee Sizzling

Pagi ni bangun dengan idea untuk masak Mee Sizzling [padahal blom tgk ape ade dlm peti ais tu...] hihihi... Sebelum ni dah selalu masak ayam berempah, ayam masak merah, ayam masak kicap, masak lemak nogori, ikan bakar, macaroni ladna n assam laksa..
Kali ni nak cuba resepi baru lak which is mee sizzling.. papepun! kali ni harap dapat pujian dr mr hubby lg! maklumlah, wife u ni jarang2 masak.. seminggu pun dlm 2 kali je.. hihihi...
Wish me luck!