FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

WEDED BLISS

Daisypath Anniversary tickers

OUR GIRL

Lilypie Second Birthday tickers

OUR BOY

Lilypie First Birthday tickers

EL TIGRE (TIGRA)

PitaPata Cat tickers
Showing posts with label Tok. Show all posts
Showing posts with label Tok. Show all posts

Thursday, July 21, 2011

Pahitnya hidup ini... Kenyataan harus ditelan - !

Tadi tengah browsing thru my cousin's FB, ternampak gmabar terbaru dia upload. Cousin lelaki side Mama yang sulong, Abang @ Mohd Khairul Hafizie baru je graduate dari PULAPOL, Langkawi.



This is for Arwah Tok & Pak Njang


Bangga sekejap. Tapi pastu menitik air mata aku. Tetibe teringat arwah Tok and Pak Njang (Abah Abang) yang telah kembali menemui Illahi. Kadang2 terdetik, kesian Abang... Bertahun2 bertungkus lumus cari keje, try to improve himself. Tapi nasib tak menyebelahi Abang. Sampai la tahun lepas, just after Arwah Pak Njang hembuskan nafas terakhir, Abang dapat offer untuk direkrut jadi Polis. Alhamdulillah.

So, start bulan 12 tahun lepas Abang tinggalkan kampung gi menuntut kat PULAPOL Langkawi untuk jadi yang lebih baik. Berbulan-bulan kami semua tak dapat jumpa dia. Nak2 lagi arwah Tok yang memang sayang sangat2 kat Abang. Ingatkan bila Abang graduate, umur Tok masih panjang... Kami tak pernah terdetik sikit pun Tok akan pergi dalam masa terdekat ni. Tapi takdir Allah, Tok kembali ke Rahmatullah pada 13/5/2011 jam 9.15malam.

Masa Tok meninggal, Abang tak sempat balik. Ngam2 Abang sampai... Tok dah hembuskan nafas terakhir. Kesian Abang, kesian Arwah Tok... Kempunan nak tengok cucu kesayangan balik. In fact, beberapa hari sebelum Tok meninggal, Abang ada call Tok and Tok minta dia balik tolong dia gi pasar belikan ikan untuk masak tengahari. Alahai Tok, hancur luluh hati kami anak cucu bila dengar semua tu. Luluh lagi hati Abang bila dah hampir 5 bulan tak jumpa Tok kesayangan yang jaga kami dari kecil sampai besar.

Aku antara orang yang dapat tengok berjujuran air mata Abang mengalir waktu kami ziarah jenazah Tok di CCU, Hospital Sultanah Bahiyah. Abang menangis... Susah nak tengok Abang menangis... Masa arwah Abah dia meninggal dlu pun tak macam ni. Aku yang baru 2 minggu tak jumpa arwah Tok masa tu pun menangis meraung... Inikan pula Abang yang dah 5 bulan tak jumpa Tok. Tapi tula, 'kenyataan harus ditelan...' Pahit macam mana pun hidup ni, kena teruskan.

Tapi hari ni bila tengok gambar Abang graduate dengan baju korporat Polis tu, aku jadi bangga. and terdetik di hati aku... Bangganya Pak Njang and Tok kalau dorg still bernafas... And I know, although they were'nt here, dorg tetap bangga dari jauh... Al-Fatihah to both Pak Njang and Tok. Amin.


We miss you Tok, badly!!

Wednesday, May 18, 2011

Memory Lane


Tok @ my wedding reception, 20/12/2009.



Tok @ Burger King, KLIA - 21/12/2009.



My grandmother (Tok) passed away last Friday, 13th May 2011 @ 8.50pm. I'm sad. I cant deny it. But at least Tok's sufferings ended.

I love you Tok. That's the only thing I wanna say to you if you can hear me. I appreciated all your sacrifice. I grew up under your guidance, and thats one thing that I should have thanked/told you a long time ago. But I know, as a grandmother to her granchildren, Tok will forgive me eventhough Tok is no longer around me(secara zahir) but you'll always be in my heart Tok, will always be remembered.

Thank you. Thanks a lot. Thank you so much Tok. I became a great person because of YOU... "Tangan yang menghayun buaian, mampu menggoncang dunia." That's you Tok. I am grateful to have you as my grandmother. Rest in peace Tok, until we meet again... ;)


Masa tgk Tok dikafankan
KN rasa nak pengsan
Itulah kali terakhir dpt tengok muka Tok
Lepas ni jumpa dalam mimpi ja

KN jarang belai Tok
tapi KN sayang Tok
lepas Tok selamat dikebumikan
KN cari n simpan telekung n kain batik Tok
buat kenangan dan lepas rindu

Terima kasih Tok
jaga KN dari kecik smpai besaq
Halalkan makan minum yg pernah Tok bagi

Terima kasih Tok
sebab restui perkahwinan KN
and thats the memory yang takkan KN lupakan
KN akan cerita pada cicit Tok nanti

Tok, mungkin Tok tak dgr dr mulut KN sendiri
Tapi KN mengandung cicit Tok
KN minta maaf
segala tunjuk ajar Tok
akan KN sampaikan pd cicit Tok nanti

Nanti kita jumpa lg Tok.
InsyaAllah...

Monday, May 16, 2011